Učitelj

196 Учитељ

да га стрпљиво и с пуно љубави води. Бављење највишима. оставља у души жељу за високим, зато такави најједноставнији час у основној школи постаје корак у том пењању у висине“. Из овога онда следује једна даља врло фина мисао којом се констатује, да кад учитељ долази из духовне заједнице с највећима онда ће дубље осетити да га заједница са. најједноставнијима и најмањима неће понижавати. Ради тога се поновљено упућује да не црпе из врела друге руке већ из „живих и правих врела народне образованости,“

Трећа карактеристична идеја овога наставног плана је: јако наглашавање уметничких струка уз неговање свега што. је италијанско, онда пажња која се обраћа телесним вежбама и ванредно занемаривање природних наука. Занемаривање природних наука је карактеристичан потез који се још јаче: запажа у вишем школству.

Религијска настава у италијанској основној школи заступљена је са 1—2 часа недељно. Али се наглашава да то: вије ова нега религије, јер се она спроводи још и у настави. италијанског језика, историје, певања. Наставни план за ре лигијску наставу је у толико карактеристичан што је заснован. искључиво на учешћу у религиозном народном животу садашњице, те не полази од градива већ од самог религиозног доживљаја. У елементарном разреду се претретресу дечја. запиткивања која леже у сфери религије, тако се сентенце и места из библије не уче другше него као резултат који проистиче из дечјих питања. Делови старог завета претресају се“ у другом, а живот Исусов у трећем разреду. У четвртом разреду религијска настава прелази са библије на црквену историју бавећи се религијским животом италијанског народа,. његовим облицима, изражајима и великим личностима, У шестом разреду осн. школе читају се италијански религијски. класици, а пре свих Манцони. Религијску наставу најчешће: предају стручни учитељи (али не свештеници), т. ј. они који се за то нарочито јаве. Њима се онда даје више разреда да. предају ту струку, али ипак не више од три. Ако има више јављених кандидата него што треба, онда, што је врло, врло карактеристично, бирају се најпре млађи. Уопште се највећа пажња обраћа на то да је учитељ довољно еластичан и ватрен, како би био друг ученика. Он треба њихове игре не