Učitelj

274 Учитељ

за добро извођење ове наставе, којом се условљава и олакшава извођење почетне наставе у читању и писању.

3. Почетна насшава у читању и писању. У овај одаљак унети прописе из другога дела тачке 3. у нацрту, као и све остало што треба да служи као директива и упуство за рационално извођење почетне наставе у читању и писању.

4. Грамашичке поуке. У овај одељак унети прописе из 4 _ тачке у нацрту.

Сматрам за потребно да овом приликом и на овоме месту треба да учиним и ову, по моме уверењу, значајну напомену ради рационалнијега и једнобразног извођења почетне наставе у читању и писању у ! разредима основних школа.

Извођење целокупне наставе у државним основним школама, у свима разредима и из свих наставних предмета, треба, управо мора, да је једнообразно, па и извођење почетне наставе у читању и писању у ! разреду основне школе, што _ држим да и јесте смисао наставнога програма. Међутим ја сам се приликом овогодишњега прегледа рада у основним. школама у Београдској Области и у Београду уверио: да се у извођењу почетне наставе у читању и писању не огледа једнобразност.' Већина наставника врши извођење ове наставе "по своме нахођењу, и зато је извођење ове наставе неједнообразно. Овоме неједнообразноме извођењу ове наставе уз рок је, по моме уверењу, у томе: што ни у нгставноме програму нема прецизних и детаљних прописа, који би служили као директива за једнообразно извођење ове наставе, нити су у конкурсу за изреду нових буквара били изложени OC новни принципи, по којима би имали бити израђена новн буквари, помоћу. којих се изводи ова настава. Због овога бива да се у некојим школама прелази на извођење прве или почетне наставе у читању и писању без довољне предходне припреме, док се у другим школама ова нрипрема изводи сувише дуго, па због тога не остане довољно времена "O краја школске године за извођење праве наставе у читању и писању. У многим школама се шчитавање изводи шчитавањем гласова у целим речима, док се у многим другим школама · шчитавање изводи шчитавањем гласова у слоговима. У не-

којим школама су вежбања у читању и вежбања у писању подједнако важна, док се у другим школама сва важност