Učitelj
~
Нови наставни програм за основне школе 275
придаје вежбањима у читању, а вежбања у писању изводе се у колико се стигне. Због тога у некојим школама ученици су извежбани у и лаком и течном читању и у разумевању појединих израза и садржине прочитанога штива, доку „другим школама ученици су добро извежбани у читању, али нити знају значење појединих израза, нити разумеју садржину штива. -
Потребна једнообразност у извођењу како припремне "тако и почетне наставе у читању и писању може се постићи "само тако, ако би у новоме наставноме програму биле прописане директиве и јасни и детаљни прописии и упуства за извођење ове настгве; потребно је, дакле, да сви прописи у нацрту новога наставнога програма, који се односе на извоЂење како припремне тако и почетне наставе у читању и писању, буду нешто више проширени, детаљисанн и прецизирани, тако, да они не означавају само поједине партије овога школскога рада, већ и директиве и упуство за његово добро извођење. |
Наставно градиво за остале старије разреде из овога _ предмета је, по моме нахођењу, добро и одабрано и распо"ређено, те се може усвојити без измена и допунз.
||. Земљопис
Полазећи са становишта да настава у основним школама треба да има карактер више Џоучни, него научни, . налазим да основ за извођење наставе из земљописа, како је пројектовано нацртом за нови наставни програм, није добар, или тачније није целосходан. За ову врсту наставе у основним школама био прикладнији стари назив, којим се она на"зивала у нас ранајих година, а то је „Познавање домовине“. „У Чехословачкој се ова настава у основним школама назива: „М!азнуеда“ што значи познавање домовине.
Досадашњи основ за извођење ове наставе у основним школама по речним сливовима је одбачен као непогодан, па је замењен новим основом по дривредним географским јединкама и природним географским областима, који има карактер научне основе, и који је погодан за изучавање географије као науке. Али ако се хоће да се ова настава изводи по
а у