Učitelj

Нови наставни :рограм за основне школе 349

некоје примедбе терминолошке, стилистичке и ортографске природе у тексту градива.

Налазим да први одељак, у комо је истакнут циљ ове наставе, није добро стилизован, јер не обухвата све што треба да обухвати циљ ове наставе, те је по томе циљ. иепотпун.

Циљ ове наставе, као што се зна, јесте, поред онога што је изложено у тексту нацрта, још и то, да задовољи и потребе живота, а то није обухваћено, зато би овај став требало допунити и стилизовати тако, да он обухвати све што треба да обухвати циљ ове наставе.

Поред овога налазим да би у нацрту требало извршити још и ове исправке:

А) У градиву за ! разред:

У тачци под а, и тачци под 7, место: „Познавање и рад са бројевима“ боље је ставити: „Бројање и познавање бројне вредности бројева“.

_У тачци под 6, место „Чисшим бројевима“, боље је. ставити: Нешменованим бројевима“, пошто је овај израз одређенији, и зато је и усвојен у рачунској терминологији.

У истој тачци место: „Израчунавање примера“, боље је „Израчунавање задатака“.

7) У градиву за | разред:

У тачци под а, место: „Рад у све четири рачунске радње“, боље је: „Рачунавање у све четири рачунске радње“.

У истој тачци, место „Са чистим десетицама“, боље је:: „Са самим десетицама“, т.ј. са десетицама без јединица.

У тачци под 9, место: „Познавање килограма п литра, мешарских мера и њихових делова“, треба да стоји: „Познавање мера за дужину, Шежину и течности“.

У истој тачци, место: „Мере за време“, боље је: „Г10дела времена“.

В) У градиву за | разред: Место: „Рад“, треба стивити: „Рачунање“. Место: „Чистим“, треба свуда ставити: „Самим“. Место: Усмено- вежбање бројевима“ , треба ставити: „Усмена: вежбања у рачунању са бројевима“.