Učitelj

358 Учитељ

зија, указивање на мане и недостатке у извођењу наставе и: васпитања и упућивања на правилан рад, попуњавању школских књижница добрим и потребним књигама, истицање најбољих школских радника за углед, као и све остало што се од школских надзорника и школских управитеља може и. треба захтевати ради доброг извођења наставе у народним школама. |

Кад све ово буде прописано, и кад се сви ти, прописи. буду марљиво вршили, а они се морају вршити, јер рад. среских школских надзорника подлежи под ревизију Обласних . Школских Надзорника, онда прописи наставвога програма неће! и не могу бити мртво слово на хартији, те би се ускоро“ морало осетити знатно побољшање у погледу извођења наставе и васпитања у нашим народним школама.

У свим нашим досадашњим наставним програмима опажају се још и ови недостаци:

1. Што наставни програм не обухвата и забавишта. У нашој новој уједињеној држави има знатан "број дечијих забавишта. Она су од особитога значаја у местима са националним мањинама. Деца која не знају државног језика не могу се школовати ако предходно не науче државни језик. Томе служе забавишта, али пошто за забавиште не постоји програм и упуство за рационално извођење рада у њима, тосвака забавиља има свој програм и свој метод рада, а због тога нити има једнообразност у раду У забавиштима, нити правога успеха, па зато многа забавишта и не одговарају у пуној мери своме задатку. |

9; Што у нас један исти наставни програм важи и за. подељене и неподељене школе. Одавно се у нас у редовима учитеља истичу захтеви да наставни програм треба диференцирати т.ј. да један исти програм не важи и за четвороразредну или троразредну школу са једним учитељем, као и за. једноразредну школу. Овакав диференцирани програм потоји за основне школе у Словеначкој, па би по угледу на. њега требало израдити такав диференцирани програм за све: наше основне школе у домовини.