Učitelj
УЧИТЕЉ
Јануар 1928. БЕОГРАД Бр. 5. Год. УШ.
Бора Ацић, управитељ грађ. школе — Вршац.
0 новим васпитним доктринама“)
Иза Виљема Џемса који је дао велику важност идеји „да се не може ништа ново саградити у дечијој души, а да -се не води рачуна о ономе што већ постоји, груписали су се „сви браниоци биолошке и динамичке психологије. Шеф педагога новатира зацело је Дуј. Поправљајући Хербартову тезу „извршио је једну нову анализу, која се тиче интереса и његових односа између субјекта и објекта. Он говори о инте. "ресима који су, према њему, ставови према могућем искуству, то ће рећи о могућности .појављивања интереса у извесним "околностима. Покрет је започет и проучава се код детета интерес, који Клапаред с једног психолошког гледишта син"тетише у интерес за игром. Схватање једног привлачног ва"спитања тачно се потврђује у огледима и делима Монтесори, „Декролиа, Фериера, Мис Паркур и т. д. Одрицати у основи сваки утицај новим методама васпитања, било би неразумно и неправедно. Оне које ми називамо новатирима биће, може "бити, обновитељи школе, и они су до сада постигли резул"тате о извесној практичној вредности. Отуда не мислимо да покушамо једно обимно, критичко и синтетичко испитивање чнових теорија. -
Морамо тврдити да резултати психопедолошког истраоживања нису доста сигурни, ни закључци практичног експе. риментисања доста поуздани, да би смо могли сматрати нове "теорије као потпуно испитане. Дечији дух је за нас једне земља, већим делом још непозната. И психолози и педагози, третира-.
#) Из предавања П. Бесежа, управитеља учитељске школе у Греноблу «одржаног учитељским кандидатима.