Učitelj

Надзор народних школа 363"

пута, и то врло често, никако не стоје у складу са радном способношћу њихових носиоца. А више је него јасно, да. оно што се тражи, оно што треба да буду одлучујуће, то су баш те радне способности човека. Уверени смо, да ће она школска лица, без обзира на њихове формалне квалификације, која су се одликовала успешним радом на организовању школа и наставе, и данас послужити организовању наших народних школа много боље и корисније од великог броја оних, који истина имају потпуно високошколске квалификације, али су по природи троми и непокретљиви, или мисле, да после труда уложеног у високо школовање немају више потребе да се троше. Пред нама су као углед неки изврсни људи баш из реда учитеља. Школски надзор не сме постати једно инвалидско место, али још мање место за неспособне и неупотребљиве квалификације.

На закључку хоћемо да утврдимо, да је најважнији проблем који треба решити избор личности, о коме се код. нас, жалибоже, нимало не води рачуна, па ни у просвети. Треба добро упамтити: свуда су битно дух наставе и људи који воде, а не институције. Одлика је нашег доба да прецењује установе и спољашње услове, а да лични рад узима као њихову последицу. Међутим организација сама по себи, ма како изврсна била, још не производи дух коме хоће да. служи.

Траже се прави вођи: све је „питање смеше", како рече уважени професор, директор Карнегијева фонда за просвету, Др. Хенри Сузало. Довољно је кадкад да у неко друштво пошљете само једног ваљаног и активног човека па да се оно позитивно преобрази; или једног неспособног, апатичног и злог, па да наступи опадање, застој и хаос. Али, пре оста- · лог први вођ.

i

ПСИХОЛОГИЈА ИЈА Паола Ломброзо. — Рио М. Стефановић. |

Еволуција дечјих идеја.

Еволуција дечјах идеја. — Значај дечјих речи у различито доба. — Различшта природа погрешака.

Разговарајући са децом од 6—12 година имала сам“ прилике да сазнам прво случајно а затим и да испитивањем ·