Učitelj

324 Учитељ

Савета, човек који је имао врло много утицаја на развој наше педагошке науке.

О животу и раду великога покојника и утицају његовом на развитак наше педагошке науке, основне наставе и просвете, „Учитељ“ ће донети нарочиту расправу у првој наредној свесци а за сада с болом у души региструјемо велики губитак који је задесио нашу школу и просвету и педагошку науку смрћу покојниковом и износимо укратко најглавније податке о његовом животу и раду.

Р-т Војислав Бакић, рођен је у Перни код Топуског у Хрватској 22-УШ-1847 године. Свршио је реалку у Раковцу, учит. школу у Сомбору а више педагошке студије и философију у Лајпцигу и Хајделбергу где је и докторирао. Дисертација му је била за степен доктората „Коџззеац 5 Реда- · соогк“. У Србију је прешао 1875 год. где је постао професором учитељске школе у Крагујевцу, а касније и управитељем учитељске школе у Београду.

У Београду је покренуо 1881 године педагошки часопис „Васпитач“ на коме су сарађивали наши први ондашњи педагошки радници.

Као дугогодишњи професор педагогије и методике на учитељској школи, Бакић је одређиван за изасланика Министарског за преглед основних и стручних школа, биран редовно за члана Главног Просветног Савета и члана разних комисија за израду школских закона и наставних програма, | и др. просветних рефорама. Био је и председник Главног | Просветног Савета председник комисије за полагање проф“ сорских испита, и начелник Министарства Просвете.

1892 године изабран је за професора пређ. Велике Школе а доцније је постао и ректор. Кад је Велика Школа претворена у Универзитет на чијем стварању је пок. Бакић много радио дочекао је болно разочарење да је стављен у пензију · (1905 г.) у којој је остао до смрти.

Бакић је углавном заступао хербартијански педагошки правац држећи се нарочито следбеника Хербартовог Стоја, | али је имао и својих оригиналних концепција. Најглавнија су. му дела поред поменуте монографије о Русовљевој педагогици Олшша u Посебна Педагогика, прва систематска дела ове прсте у српској педагошкој литератури, затим Примењена