Učitelj

384 Учитељ

па чак и погрешке и то са чудним и неочекиваним напредо--

вањем.

Међу присталицама свију цацифистичких доктрина ја нисам нашла ниједнога, у чијим се речима, списима и делима, налазе основне црте свију оних примера, као што је Јан, кмос, Комески, модел за све нас Чехословаке.

За овога великога теолога, дипломату, философа и педагтога, мир је камен темељац религији, философији, политици и педагогији.

Као доктор теологије он је хтео да измири све цркве

и да оснажи доктрину општега братства, под окриљем Бога,

оца, са свима обавезама које одатле проистичу.

МЕТОДИКА

Читање у себи

Отидите у коју год хоћете ђачку собу, па чак и у собу где станују више ђака, готово свуда ћете наићи, да ђаци уче своје лекције гласно читајући. Од куда та аномалија Од почетка свога школовања па готово до краја, они су навикавани само на гласно читање. Ако то не важи за друге школе за основне школе то важи у потпуном смислу те речи. Сви народи на свету бар до данас уче букварску наставу гласно. Тако је свако почетно читање гласно читање. Отуда је разумљива навика, да се гласно читање и даље практикује у основној школи па се као такво практикује и даље, те га појединци практикују кроз све сво је школовање.

Тако је у целоме свету, тако и код нас. Методички процес читања није увек исти, али чим се у главном · савлада техника читања, у процесу читања главне ствари остају свуда исте. Учитељ најпре прочита чланак, затим га читају ученици почевши од најбољих па редом по ступњу њихове. способности. Затим учитељ испитује ученике и проверава њихово памћење и разумевање прочитанога текста.

Читање у себи код нас се готово никада не негује. Деци се даје да читају у себи само онда, кад је учитељ у неподељеној школи па му ученици другога разреда немају матери--

а а а 5