Učitelj
390 У чите љ
би и практиковао га овда онда. Рад у овоме смеру, у коме га: предузимају Американци и Руси предузимам од новијега. времена. Моје белешке о томе још су у зачетку. За сад само ово. Све па и овај рад ломи се кроз призму наше заосталости“ и наше сиротиње. Није тешко израдити потребну литературу за читање у себи, али је то немогуће писати за сву децу. Да учитељ још и ово издаје о своме трошку под датираним. животним условима — тешко је и помислити а камо ли том учинити. ;
М тако због малих материјалних издатака пропадају многе лепе педагошке идеје. Зар наш Главни Просветни Са-
вет не би могао у себи имати какву Секцију са задатком.
блиским раду Америчког Националног Комитета за читање > Он би, свакојако, са више ауторитета од нас учитеља могао наћи материјалних извора за помагање добрих педагошких идеја као што је идеја читања у себи.
Време је да о овоме мисли и цео Главни Просветни Савет наш и ми сви с њиме у исто време. Ми учитељи народних. школа дужни смо објавити, да је једна преживела ствар на умору. Која је то ствар То је свима позната фраза која са-
држи готово цео начин предавања читања: „Прочитај и. |
HcHpHuaj!” Драг. М. Михаиловић.
Дим. Ђ. Димитријевић — Београд.
Таблица множења.
Најтежа рачунска радња јесте делење. Због тога се она не.сме обрађивати сама за себе, него увек у вези са
осталим, и њиховом помоћи. Делење се јавља у два облика:
Као садржавање и као делење. Садржавање изгледа нам као садржавање, издвајање једног датог броја више пута из другог датог броја. Нпр. 5 у 45 налази се 9 пута, објашњава се овако: Колико петица има у 452
Делење је већ лакши рад и много схватљивији Задаци:
делења у низу бројева до 10 јесу ови: