Učitelj
Методика 391
Тул 2у 2 09% „4.90 252 338 АБА 5507 650 1y 2 2y 4. ayo 4 у8 о 16 4:2 G_3 58:14: 10652 1271 My. 26. 3520 62 9 355 8: 8 ly 1 2у 5 8:2 9: 9 Ку 5 2у10 102 10:10 1y 6 |
Ту 6
1y 8
1у 9
1у10
Поред ове четири основне радње треба имати на уму при рачунању уопште још један начин рада, који нарочито доприноси разумевању ових чатири радња. Тај рад назваћемо растављање бројева на сабирке или чинитеље Кад се зна израђивање једнога броја свима врстама добројавања и одбројавања, онда се мора у исто време знати да се тај број и раставља на састојке добројавања, као:
Go ~“ O) 1 > 2 NO
Овај је рад нарочито потребан и за јасно појимање израђивања бројева и за појимање рашћења и опадања, тј. саби_ рања и одузимања.
Ж
А сад да пређемо на извођење таблице множења без које је немогућ успешан рад у множењу. Таблица множења је тежиште или боље рећи жижа целокупног рачунања и без ње не се може ни маћи даље.
Таблица множења код нас изводи се и изучава вечито на један исти начи. Један мали преокрет значио би напред. Покушаћемо да то изнесемо.
Предходно вежбање. Треба деци објаснити реч „пута“. Народни израз „на... места по...“ много згодније јер је деци јаснији и не би било лоше употребљавати га у ! нарочито, па и у П разреду, када га већ треба замењивати са пута због писменог рада у Ш разреду.
Изведе се ђак. Намести 1 куглицу! На колико си места наместио по 1 куглицу2 Тако радити са 2,3 а