Učitelj

Методика 393

Јел' то све исто чини 6х Ји 1 х 62

Грубе то изводи теоријски на овај начин: „Један прст, једна црта, једна куглица... Једанпут један јесте један или један — једанпут један“.

Најзгодније је то извести и показати лупањем у клупу, повлачењем црта за тај број (2, 3, 4...) и у исто време објашњавати, да је то исто кад се каже један пут један или један, пут два... Ударити један пут у клупу или сто и рећи: Ево једанпут један један; Ударити два пут и рећи; Ево један пу два. Повући једну црту и рећи: Ево једанпут један.

Овај поступак згодан је само за 1., а за остале бројеве није, јер се они не стварају једним потезом руке као један, него сукцесивно. За остале бројеве згодне су Бецове бројне слике, па биле оне израђене на картону као графичко средство.

Делење. Преокретањем 6 х 1 треба извести ба

Пазите! Ова шестица (6) има да се подели оваква каква је, али само на једнаке делове. Изађите 4 из првеи 2 из друге клупе! Узмите сви од ових 6 ораха, али подједнако! Колико си ти узео Ја само један. А TH? TH?

Ове треба изводити више пута на разним очигледним средствима и то увек с описивањем радње: кад се 6 подели на шесторицу, сваки добије по !. |

Одмах у вези с овим треба извести и 6:1. Кад један узме ових 6 ораха, колико он има (6 ораха.) Исто то утврдити и извести закључак: да је 6 подељено на једнога опет 6, а да је 6 подељено на њих 6, свако добије по 1.

Ово треба поновити толико пута, док се не научи напамет. Овако напамет научено не може се назвати механичким учењем.

9. Најближа методска јединица по ступњу схвааања и памћења јесте удвајање има умножавање за два пуша.

· Градиво је ово:

2

9. II ) 912 Doo | DIODU) 9%Х 3—6 OJI DI) 9х 4—8 912 191949 2% 5—10 DD а О ко 9 х 6—12 2 поп о ОРО) 9Хх 7—14 DI 0101010102710 9% 8=16 91910 19179 Поа о 9 0 ја а 94 920 КОРА А 472 2 10 —20