Učitelj
394 Учитељ
Пример један да изведемо: 2 >“. Ва) Деца претходно броје све по 2 до 8 овако: 2+2—4;449246 6452—8.-
6.) 2 треба ставити 8 пута. То може дасе изведе на више начина: на руској рачуница; на месту сваки ђак ређа дрвца, каменчиће, котурове и др. држањем котурова, квадрата на школској табли и на ђачким таблицама у исто време. При цртању треба узети водораван и усправан положај.
| |
| | а __
В
Рад на рачунаљци изводити овако: Наместити на рачунаљки 16 куглица! Изброј! Ових 16 к. разреди све по 2! Колико пута по 2 има у 16 кр 2 ~ 8. |
| |
Изађи ти! Намести 16 к.! Намести јон 2 к. подаље! Оних 16 к. размести све по 9! Колико пути по 2 к. има у # куглицар А колико пута по 2. к. чини 16 кр Колико је 2к. Х 8» (16 к.). Колико пута по колико куглица чили 16 куглица»
Кад се ово добро утврди на разним очигледним средствима и добро научи, онда се прелази на делење.
Делење. 16: 2. Избројати 16 ораха, па позвати 2 ђака да их поделе равно. Поделити на 2 ђака 16 динара. Колико си добио ти (8 динара). А ти» (И ја 8 динара). Кад се 16 динара подели на 2 колико ком припадне по 8 динара). 16: 2 —8. .
Наместити на рачуници 16 куглица. Подели их на' два равна дела! Шта ћеш прво да поделиш> 10 Колика је половина од 102 Сад» ћу да поделим 6, па ћу. да додам на 5. Колика је половина од 162 Кад би 16 к. поделили двојици · колико би сваком дошло
Изађи ти! Подели подједнако ових 16 динара на 8 ђака! Колико си сваком дао> (2 динара). А кад смо их поделили 2 колико је сваком датор А кад на 82
.
=