Učitelj

400 NJU M | e JE

иосе мливо из воденице. Богати је носио пуна кола, а сиромах само у једној торбици"). — Душане, настави даље. („Тако дођу до једне воде. Сиромах онда замоли богатога, да му на колима пренесе његову торбицу. А он оде на оближњи мостић да пређе") — Доста. Опет испочетка нека чита Благоје. (Њих двоје-троје поново прочитају овај одељак, а за време овог другог читања, треба проверавати дечије знање 0 значењу мање познатих речи. У овоме одељку такве речи могу бити: сусед, сеоце, захранити, мливо и воденица. Од дечијег знања зависи које ћемо речи само проверити, а које ћемо морати објаснити.) — Пошто је прочитан први одељак и други пут (с потребним објашњењима) онда кажемо:

— Доста. Затворите читанке! (Или још боље је да онако.

отворене читанке само преокрену на клупу, да се после не би губило време у поновном тражењу чланка).

— Ко ће да исприча шта смо сада прочитали2 (Од пријављених ученика прозвати бољег. После њега прича још један, који допуни или поправи, ако је први што пропустио или погрешио. Прозваног ученика увек пустити да све каже како зна и уме, а тек после помоћу других ученика поправити његове погрешке).

— Ко ће сад кратко да каже, шта су они причали» (Де-

ца, с којом се овако и раније радило, знају шта тражимо.

овим питањем и труде се да нађу оно што је главно. Од добивених одговора узећемо најзгоднији и написати га на табли. На пр.: 1. Два суседа носе мливо из воденице.)

— Отворите читанке, да наставимо читање. Читај ти,

Драгославе! (Исти поступак као код првог одељка. У овом.

одељку, приликом другог читања можемо проверити значење речи „да дође до прошње" и „одселе". Преглед би могао бити овакав: 2. Богати сусед краде, а Св. Илија га убија.

3. Бог прекорева и кажњава Св. Илију. — Код извођења ових ·

појединих тачака прегледа ваља припазити, да свака тачка представља извесан део градива о коме се може причати. Зато је боље да је број тачака прегледа мањи).

— Ко ће сад испочетка да прича» — O чему ћеш прво да причаш» (Упутити ученика на прву тачку прегледа написану

на табли. Нека прво прочита тај преглед и онда прича само оно, што у њега спада. Други ученик тако исто ради с дру--

O CC

А