Učitelj

409 Учитељ

деца кажу коју народну изреку, онда их увек треба питати: Шта то значиг — Потребно је проверити дечије схватање и асоцирати значење изреке са садржином предавања. — Најзгоднију изреку, једну или две, написати на табли испод прегледа. Цео преглед на табли изгледа оби онда овако:

Громовник Илија.

1. Два суседа носе мливо у воденицу. 2. Богати краде, а Св. Илија га убија. 8. Бог прекорава и кажњава Св. Илију. Буди праведан! „Ни по бабу ни по стричевима, Већ по правди Бога истинога." — Извадите свеске и препишите цео преглед. (И с овим свескама код нас у пракси стоји свакојако. Негде постоји, а негде не. Али није довољно да деца имају „системске" свеске, које узимају у руке једино онда, када преписују преглед с табле. У таком случају боље је, да тих свезака и нема, јер се само некорисно губи време приликом преписивања. У школама у којима се не употребљавају уџбеници, ове свеске замењују уџбенике. Код нас оне могу да служе као подсетник. Помоћу њих можемо да утврђујемо и понављамо пређено градиво. Зато приликом понављања, кад год устреба, треба се послужити овим свескама. У том случај Ју сва ће деца наћи у свескама одговарајући преглед и читањем тачке по тачку, читањем правила, изрека и поука или разматрањем скица (шема) и слика, деца ће се сећати и сама реконструисати одговарајуће градиво. Тако се деца оспособљавају да се и сама корисно могу послужити тим свескама код куће, а евентуално и кад оставе школу). Шта пише на крају ове приче» (Народна прича.) Зашто» — Како зове народ Св. Илију» Зашто» — Зна ли ко какву причу о Св. Илији» Којег дана славимо Св. Илијур — Извадите свеске! Читанке и свеске чим више нису потребне одмах се остављају у клупу). — Нека сваки нацрта шта хоће из ове приче. Шта ћеш ти, Милане, да нацрташ. А ти, Данило» — Лепо. Хајде, цртајте. | (И овај цртеж, ако има места, деца цртају испод прегледа, иначе одмах на следећој страни. Деца могу цртати и