Učitelj

408 Учитељ

Договор да се то учини.

Нов проблем:

Дете: Гусенице имају жаоку. И пчеле. Оне изгубе жаоку кад убоду. И гусенице изгубе жаоку. Жаоке нестане кад се гусеница учаури.

Девојчица: Онда отпадне и кожа.

Дечко: Ја бих волела да знам како то бива.

Учитељ: Нешто ново да се утврди.

Деца: Кожа отпада.

Дете: Кожа отпада на сунцу.

Друго: Кад се метне у стакло.

— Ова гусеница још није била у стаклу.

— Оне саме скину кожу.

Један од посетилаца прича како су са једним разредом посматрали гусеницу којој је стара кожа висила на задњем делу тела и са жаоком постепено отпадала. То црта на табли.

Деца се смеју и кажу: Старо одело отпада.

— Зашто отпада стара кожа»>

Разна мишљења. |

Учитељ: То се дешава једанпут, два, три, четири пута.

Дете: И гусеница увек добије нову кожу.

Друго: Као и змија.

Деца се сад удаљавају, уносећи извесне примедбе о _ змији, док их један не врати замерком: -

— Ми нисмо код змије, него KOJI гусенице.

Учитељ: Где оно бејасмо>

Деца: Да гусенице смичу кожу.

— Једно дете: А зашто оне смичу кожу»

Друго одговара: То је као код одела кад је изношено = старо.

— Учитељ: Старог

— Не, она га неће више.

— Гусеница не може да мисли.

Примедбе: Можда је стара кожа сувише топла, сувише сува, рђава... јер је одело изношено..

Једно дете пориче одлучно:

— То није узрок. :

Учитељ: Наш Герхард има старе хаљинице које висе и он их више не носи.