Učitelj

136 :: Учитељ

_ е). Перионица. Прање и плетење котарица од конца.

ж'. Пет чула. Разна вежбања.

з). Школски аквариум и тераријум. Један аквариум организује се пред ученицама. Израђивање решетки и лесица за неговање свилених буба. Посматрање њиховог развитка од јајета од лептира. Цртање лептирова.

и), На Изару (који протиче поред Минхена). Колективна израда моста од дрвета. Израда заставица за предстојеће шетње по долини Изара.

ј), Шетње. Практични радови из вртарства. Неговање биљака. Цртање посматраног лишћа, цвећа и плода.

У Минхену је најинтересантније видети, шта израђују ученнци основних школа у столарској радионици. За те радове Кершенштајнер препоручује ове принципе:

1. Не треба тежити само стицању знања и практичних способности, које су потребне за професионални живот, већ то знање и способности треба ставити у службу наставе рачуна, цртања и физике.

2. Децу треба навићи још у почетку на највећу тачност У раду, како би сама себе контролисала.

3. На тачност, марљивост и истрајност Тр а децу помоћу методичке прогресивне тешкоће.

4. Имати у виду цену материјала од кога се израђује.

5. Искористити природни иитерес дечји за израдом дрвета и резултате у том правцу. -

Да би ова настава имала успеха, КВрииеннер захтева: нарочито лице које је технички спремљено; паметан избор вежби; нарочиту радионицу, чије уређење одговара дечјем узрасту; изабран материјал и постепен рад према физичким и интелектуалним способностима дечјим.

Прве. и друге године сваки ученик добије по један модел, да према њему израђује, а већ у трећој години тај је модел колективан. Доцније се дете навикне да ради и без њега а по узетој мери и то је поље Ки укаана за њега најинтересантније.

Тестера се употребљава још од шесте године а сад се испитује, да ли она са ужом ПК М може фити дата деци | и испод шест година.