Učitelj
Дистервег и национално васпитање 9283
„Песталоци увек и свагда“.
8) Немачко васпитање не полаже главну вредност на мноштво знања, већ на образовање карактера, које обухвата и телесно образовање.
ду Немачко васпитање изводи се у запту и строгости, у послушности и пиетету, у напору и марљивости. — Без ових момената не постоји право човечје васпитање карактера. Нарочито не немачко васпитање карактера.
10) Немачко васпитање је васпитање за једноставност, отвореност, искреност и истинољубивост.
11) Немачко васпитање је васпитање према немачком начину и обичају.
12) Немачко васпитање почива на изградњи доживотно напредујуће еволуције младића.
С овим позицијама, које можемо сматрати као тезе, нека је засада довољно за карактерисање немачког васпитања“.
(А. Дистервег: „Педагошки годишњак“ за 1854 г.)
Цветко Поповић
НАСТАВНИ РАД
Рачунски задаци и њихово решавање
Састав за извођење какве рачунске радње назива се 34-
датак. Треба разликовати: задатке за рачунање — за вежбања
саме рачунске радње и задатке за израчунавање — примењене задатке — задатке из живота. Да се ово објасни на примерима: 1 456 278: 2 4Об Кгр. 2: 7 Кер, ; 3 28 Вл. 4 л. — 17 Ед. 901 У сва три ова задатка запажају се сви елементи за њихово
решење; означен је тачно и начин извођења рачунске радње.
Захтевано решење изгледа као какав рад, који има свој циљу самом себе. Да би се нашао тачан одговор, рачуна се с бројевима. Задаци ове врсте зову се задаци за рачунање — за вежбање саме рачунске радње.
Између ова три наведена задатка постоји ипак извесна разлика. Док је први задатак рачунање са неименованим бројевима, дотле други и трећи задатак јесу рачунање са именова-