Učitelj
(Органске сметње напредовању ученика 493
нарочито код слабуњавих бити веома обазрив да се не би постигао обратан резултат, који се не жели.“
Васпитање у кући не сме бити ни одвише строго ни одвише благо. Нагласићу, да је кућа, у којој су родитељи нервозни, врло незгодна васпитна средина. Богатији родитељи не треба нервозну децу да оптерећавају после школских часова приватним часовима из страних језика и музике. Лектира о злочинцима, детективске приче, посећивање позоришта и кино претстава штетно утичу. Напротив лаки радови у башти, весела околина и дружење с вршњацима им чини задовољство и пријатност.
Нервозна деца као и здрава треба да посећују школу. Дисциплина и школски ред имају повољно дејство. У школи не треба једнострано, као што данас бива, развијати духовне способности, већ много више поклонити труда и времена телесном развијању и вежбању у одлучности и владању собом. Још пре 200 година је Монтескије рекао ову мудру истину: „Да бисмо ојачали душу, морамо ојачати мишиће" и позната је Русовљева реченица: „У колико је тело јаче, у толико боље слуша човека“.
Када је реч о нервози, потребно је да кажем и то, да по свршетку основне школе и при избору сталног занимања, позива, за нервозне није велико студирање, нити послови који јако узбуђују нерве, неравномерно их запослују, повлаче велике одговорности и пружају необезбеђену егзистенцију, као што су позиви лекарски, официрски итд. Младићи са слабим нервима, или из нервозних породица не треба да се примају и занимања која приморавају да се пију у већим количинама алкохолна пића (гостионичари, возари, матрози). Ту спадају и занимања, код којих се нема довољно времена за довољно спавање (железничари, кафеџије, болничари). Исто тако нису погодна занимања, изложена великој топлоти (ложачи локомотива), где је сталан потрес (вожња железницом), или где се ради с отровима. У свима поменутим занимањима се може неко време радити с успехом, али после наступају штетне последице и најпосле потпуна "немоћ. Код велике разноликости постанка и даљег развијања нервних 60лести није могућно говорити која су занимања у опште подесна
# (0 очвршћавању тела се опширније говори о мојој књизи „Ђачко здравље", издање књижарнице Рајковића и Ћуковића, Београд. Писац