Učitelj
48 Учитељ
ПН Поа та педна
После овог, наставник изазива поједине ђаке, ученике или ученице, командује им „мирно“, или боље; препусти то отреситијем ученику или ученици, онда им свима командује 5—6 пута: „Мирно“ и „на месту вољно“, па прелази на друге
вежбе. 2. Покрети Покрети имају нарочити задатак да разви ју мускулатуру
леђа и груди, која мускулатура као какав омотач држи лопатице и грудни коши у нормалном и лепом положају. Слаба развијеност мишића леђа не дозвољава право држање. Она чини те се тело повија напред, грудни кош као да је обешен, пао је; лопатице су удаљене једна од друге и од грудног коша, па покривене само кожом, тужно стрше на површини погуреног тела.
Међутим развијена мускулатура леђа даје лепо, поуз“ дано и достојанствено држање тела. Грудни кош је раширен и омогућава пуно струјање ваздуха У широка, отворена и здрава плућа. Циркулација крви је живља те крв веома брзо односи све отровне материје нагомилане У ткивима. Услед тога је и живчани систем освежен и оспособљен да јаче реагира на спољне надражаје, те ЈЕ дете веселиије и прожето већом радости живота, воље и рада.
О покретима и врстама њиховим раније смо говорили у овом часопису, а 0 њима читаоци могу подробније наћи у Веселој гимнастици [ део и Гимнастици И део од Т ошовића и Браздила. _
Вежбе за правилно држање у кретању
1. Ходање вољним кораком Ђаци се поређају по висини у један ред, све један за другим у потиљак, тако да напред стане највећи ђак или најбистрији, а за њим све мањи. Наставник поведе ђаке ивицом дворишта од угла-углу. При промени правца кретања, сваки ђак на углу ВОЉНО се окрене и полази другим правцем. Наставник потом остави ред, па са стране посматра ђачки ходи пази, да ђаци природно савијају ногу у колену, да стопало не дижу сувише високо од земље, нити да ударају њиме о земљу. У опште, треба да корачају лако, природно, да тело држе право, главу и поглед право, рукама слободно и природно да машу и да иду лепо један за другим. Ово ходање може да буде у кружном строју, при чему наставник стоји у · средини круга и све недостатке у овом погледу поправља. 2. Марширање по такту на месту 7 4А Ђаке постројити у редове по два или четири, затим командовати: „размак — ни СЕ