Učitelj

Вежбе за правилно држање 49

На ову команду, предњи (челни) ђаци остају на својим местима, а остали иза њих стављају руке на рамена предњих им другова и одступају назад ситним корацима толико, да опруженим рукам једва додирују леђа предњих другова. На команду: у

„руке — доле!“ ђаци хитро спуштају руке доле и поравнају се.

Сад наставник равномерно броји: 3,4, 5 2, 1, 2, .... На прво 1, ђаци искораче левом ногом у месту, а на два десном и тако редом. Да би боље увежбала такт, ваља то спојити с пљескањем руку, тако да увек при спуштању ногу, било леве или десне, ударају руком о руку.

3. Марширање на месту са ударањем ногу при сваком 3, 5,7 и 9 кораку

И ово вежбање ради се као претходно, само се место пљескања рукама, на сваком означеном кораку удара ногом о земљу.

4. Марширање на месту по такту с прелазом у кретање

Ђаци по такту изврше четири корака у месту, па одржавајући такт пређу у кретање, искорачујући прво левом па десном, придржавајући се у свему упустава о правилном држању и кретању. Да би свикли такт, треба сви да броје 1, 2, 3, 4 и да на непарне бројеве искорачују левом, а на парне десном ногом. Ово се може спојити и са ударањем ногу на сваком 3, 5 и 7 кораку. То ће учинити, да ће брзо научити марширање по такту.

5. Марширање са заустављањем.

Док ђаци, ученици и ученице, марширају, наставник командује: 572, 5 2... 1, стој (место „2 ), 1: левом напред, 2: донети десну до леве, пета до пете. Тако они сви стану једновремено, лепо и поравнати.

6. Марширање по странама правоугаоника по средњим и косим правцима (110. Вежбање Веселе гимнастике | део).

7. Марширање с покретима руку

(112, 113 Вежбање Веселе гимнастике 1 део и 76—82 Гимнастике П део)

8: Марширање с песмом

(114. Вежбање Веселе гимнастике |! део и 74. Вежбање Гиманастике П део).

Учитељ 4