Učitelj

в, са

Васпитање чула 98

према засићености, према светлости и слично, рад ће бити правилан, јер ће правилност комбинација бити у првом реду осигурана засићеношћу и светлошћу боја. Васпитању смисла за боје највише доприноси рад само с једним материјалом. Бојени карактер разног материјала је различит, јер је технички различито комбинован, те би се у том случају при раду порушила једноставност боја. Дакле ако би се у исто време употребио различит материјал, било би врло погрешно. Бојене површине, које су постале употребом четкице и хартије нису по боји компактне као што су то површине излепљене обојеном хартијом. Код површина обојених четкицама, комбинује се боја са четкице с бојом беле хартије, док код површина, излепљених обојеном хартијом, то није случај. Слично је и код другог комбинованог материјала.

Врло важан захтев у васпитању смисла за беде је. да дете има пред очима лепо обојена васпитна средства. Потребно је да ту постоји хармонија и пластичност боја. Погрешно је ако се детету износе предмети, чије боје нису у складу и чији изглед није естетичан. Дете честим погледом на наставна и васпитна средства васпитава нехотично своје осећање за боје и тако долази на пут за примање и схватање боја. При настави и васпитању може се применити метода упоређивања, када дете групише и саставља предмете исте боје.

Васпитању смисла за боје доприноси уређење школских локала, које дете свакодневно посматра. Не треба заборавити, да се душа детета у овом добу формира и да је дакле потребно, да се васпитање чула вида у погледу смисла за боје потпомогне свима средствима на чврстој и солидној основи.

Васпитање смисла за облике треба такође да се изводи познатим путем од лакшег ка тежем. И овде се мора ићи редом, који је експериментима утврђен, тј. почети са оним облицима који се лако памте. Тај ред код просторних облика би био овај: кугла, коцка, призма, ваљак, пирамида, купа. Код пљоснатих ствари: круг, четвороугао, прав угао, троугао. Ако идемо овим редом можемо бити сигурни, да децу нећемо преоптеретити и да ћемо поступити у складу са њиховим способностима за схватање облика. Поред упознавања појединих облика; дете треба да буде упућено у посматрању истих 06лика разне величине. Уређивање облика исте величине, као и