Učitelj

206 Учитељ

[

1 лева рука напред водоравно (длан доле — окренут земљи).

2 десна рука напред водоравно (длан доле — окренут земљи).

3 лева рука доле низ бутину.

4 окрет на лево за :/, круга (90% у став заножни десном, лева рука у страну (обе су после окренуте у страну).

П 5

1 привући десну ногу левој (пета до пете), руке доле.

9 руке у страну (дланови доле), а ногу десну дићи у страну. -

3 десну ногу спустити до леве (пета до пете) и руке доле.

4 руке у страну (дланови доле), леву ногу у страну.

1 леву ногу спустити доле, а леву руку дићи у вис (длан унутра — сечимице). 2 десна рука у вис (длан унутра-сечимице).

3 лева рука напред водоравно (длан доле — окренут земљи).

4 десна рука напред водоравно (длан доле — окренут земљи).

М

1 савити леву руку у страну тако да шака дође испред рамена (длан доле). !

9 исто учинити са десном руком.

3 спустити руке доле.

4 став „на месту вољно“.

За овим прелази на покрет 1 темпа | такта и остале; тако 4 пута. '

Пошто је овако наставник израдио цео састав 4 пута, тако да су ученици могли схватити целокупан низ покрета, сад настаје учење састава.

Као што се песме и декламације уче по строфама, тако исто соколски састави уче се по тактовима. Сваки соколски састав има најмање 4 такта са по 3, 4 темпа. Према томе ученици ће научити најпре први такт, па други и онда оба поновити. Потом трећи, и поновити, па четврти и утврђивати уз усавршавање покрета и једновремености, т.ј. сви тачно и једновремено раде. |

Изиђи ти Боривоје! — „Мирно!“ “

Наставник броји 3, 4, 1, 2, 3, 4. Ђак на прво 1, дигне леву руку напред водоравно (длан окренут к земљи); на 2, дигне исто тако десну руку; на 3, спусти леву руку уз бутину; на 4, окрене се на лево за :/, круга на левој пети, а десна му остане на прстима у месту, леву руку дигне у страну, те су му обе у страну водоравно.