Učitelj
Упознавање карактера деце и младежи 261
2) Све треба објашњавати логичним и каузалним односима.
3) Да се у настави заузме једно јединствено гледиште и спроводе кроз наставно градиво на тај начин, што ће се више полагати на законе и принципе, који владају, него ли на поједине чињенице.
4) Ученик треба да изиђе из школе са јединственим схва-
тањем света, да његов поглед буде управљен на целину и јединство природе и друштва тако, да се појединости упознају као делови целине. _
Укупна настава спутана у традиционалне окове не показује још пуно своје дејство. Али ко од васпитача уме да доведе у сагласност рад на формирању новог човека са временом, које му стоји на расположењу, у његовим рукама ће укупна настава бити успешна.
Иако досадашња искуства са укупном наставом у понеким · реформним школама, не би била увек посве довољна, ипак су сви новији педагози и напредни школски радници у начелу присталице идеје укупне наставе и као основне форме и као одређеног принципа и за виши ступањ наставе, те се може сматрати њено реализовање у новој школи као могућим у мањој или већој мери.
ПСИХОЛОГИЈА
Упознавање карактера деце и Младежи
од Илије П. Опачића
(Свршетак)
Ученик С Стар 10'/, год. полази ЈУ разред основне школе, физички особито развијен. Родитељи живи, имају више деце, до-
бро су ситуирани.
. 34 ученика су описивали малога С и сви се слажу у оцени да је С злочест дечко. Ниједно дете није нашло лепе речи за
њега. Тек по једно дете спомиње да је С весео, да се воли играти, да мало изостаје из школе и да иде редовно у цркву.