Učitelj
262 Учитељ
Од лоших страна највише деца спомињу да се туче (74%), да у школи ништа не зна (68%), да је немиран (49 %). да, је злочест (51%), да је прост и да псује (26%), да друговима подмеће ноге да падну (31%), да брбља у школи и у цркви (20%), да је непристојан (17%) итд. итд.
Док су његови другови о њему писали, мали С је и сам о себи написао: „Ја нисам добар, ја сам злочест“. Има у тој изјави и нешто хероизма; он се поноси тиме што је зао и што га се другови боје, јер је физички од њих јачи и развијенији, па у борби с њима увек побеђује.
Једно дете пише о њему:
„С је био испрва добар дечко, али што је старији, све је гори и најпосле ће бити велики факин. Он псује, срамотне речи говори, заклиње се и држи се као да је већ старији. — —
Друго дете каже за малога С:
„Он је злочест дечко. На улици се увек туче. Добро не, “
учи. У школи је немиран. Мучи птице, жабе итд., другоме се“ руга, не пише добро задаће. Кад идемо кући онда трчи. Непристојно се влада. Кад идемо на шетњу, он брбља. Другога знаде оклеветати. Свом другу подмеће ногу, а онда друг падне. У школи се увек смеје. У разговору је јако срамотан. Јако слабо рачуна“. пе Сусед и друг детета о коме је говор највише је о њем написао. Доносимо у целости тај приказ: | Он је јако прост, све куне. С њим нисам добар, јер ми нешто обећао, а оно не изврши. Јако лаже. Своју маму не слуша, одговара јој. Мучи птице, жабе итд. Кад идемо из школе, туче нас. Кад што имамо за задаћу, он је не прави одмах, него:
<
истом ујутро кад треба ићи у школу. Каже нешто што није ис- |
тина, па се куне да је истина. Клевеће другога, а куне се да неће клеветати. Краде мами новац.
Пример: Једне недеље играо је један лепи комад у кину:““
И он моли маму да њега пусти у кино. Мама га пусти и рече му да узме из ормана три динара. С помисли, бих ли маму преварио или не бих. Ипак он узме шест динара. У једну руку метне три динара, а у другу исто три динара. Дође мами, па јој покаже самс једну руку којој је имао три динара. Мама је мислила да је истина а само три динара. У то дође његов отац. С се зацрвени, је одмах помислио да он мора да је нешто узео, па му каж пружи ову руку коју имаш у џепу! С. остави у џепу три динара, а руку пружи ван. (Отац метне своју руку у његов џеп. Кад је опазио да С има у џепу три динара, не хтеде рећи да га је ухватио у крађи. Каже отац С-у; Хоћеш ли, синко, казати истину што те будем питао“ С мисли шта би га отац могао питати. Сигурно ће ме отац питати какав рачун, па вели: „Хоћу ти, оче, све казати што ме будеш питао". Отац га упита: „Колико имаш новаца у џепу“ С се зацрвени па каже