Učitelj

6) Нове књиге и листови 317

активности код дечјих писмених радова од Ј. Демарина; Скупна обука, од А., Дефрансеска; Помагала природописној обуци, од М. Филајдића; Школска изложба У. Ј. У. у Београду и Нови наставни план и програм за учитељске школе, од Г. Бригљевића; Литература, од Љ. Крајачића.

Претплата на „Напредак“ износи 70 динара годишње и шаље се на адресу: Администрација „Напредак", Загреб. Маревска 28 или чеком поштанске штедионице бр. 36873.

Активна школа, од Ад. Феријера доктора социјологије и професора Института Ж. Ж. Русоа у Женеви, с француског превео Илија П. Опачић, професор Учитељске школе у Петрињи. Цена 35 динара.

Садржај ове књиге је: 1 Предговор преводиоца, 2 Ауторов предговор српскохрватском издању, 3 Ауторов предговор трећем француском издању, 4 Уводна реч, 5 Мануелна делатност у активној школи, 6 Социјална делатност у активној школи, 7 Интелектуална делатност у активној школи, 8 Будућност активне школе, 9 Библиографија о активној школи код Југословена.

Наш педагог г. Д-р Душан Рајичић, проф. В. педагошке школе у Београду, који долази у ред оних наших педагога који су о педагошким новинама најбоље обавештени и који те. новине испитују и спроводе у самој пракси казао је за ову књигу: „Феријер је данас познат у целом педагошком свету, и наши наставници, како народних тако и других врста школа, морају бити веома захвални г. Опачићу што је предузео да нам главно Феријерово дело пружи на нашем језику. Из ове књиге тек биће свакоме јасно шта је нова активна школа и у чему се она разликује од данашње школе, школе пасивног учења".

Препоручујемо ову књигу нашег сарадника г. Опачића која се може наручити код њега у Петрињи.

Сђфананије, орган Бугарског учитељског савеза у Софији. — Добили смо новембарске бројеве овог листа бугарских учитеља, који се бави школском и учитељском политиком као што је код нас на пр. „Учитељски товариш"' у Љубљани. За педагошка питања пак и Бугарско учитељско удружење има месечни часопис „Учитељска мисао".

Из бројева које имамо, видимо да бугарски учитељи не примају уредно плату, јер у многим крајевима још нису примили плату за септембар. „Народна банка одговара да нема кредита, а зима иде“. Затим, лист се бори за повећање узитељских плата на шта се учитљима са свих страна признаје право, али повећања још нема. Међутим, за бољи и јачи и школски и ваншколски рад учитеља неопходно је потребно да