Učitelj

316 Учитељ

управо и не зна у чему су те новине. Многи писци не дају ничега практичнога или бар на примерима да покажу у чему су те новине

"и како их треба изводити, а дужни су баш то дати. Многи пишу и критикују друге, а многи сматрају да им је професија да пишу и да поучавају друге иако са струком о којој пишу и за коју пишу немају никакве везе. Г. Љубунчић не спада у такве писце. Његова књига није таква. Она се баш тиме одликује што поред теорије показује и како се ради по новом педагошком систему који он заступа, по систему школе рада. То долази отуда, што г. Љубунчић познаје врло добро ствар о којој пише.

У овој књизи писац показује суштину и значење школе рада. Полазећи од елемената и од првих идеја, он обухвата ванредно прегледно све социјалне, културне и педагошке утицаје, који су помагали око изградње ове врло потребне установе, да онда са познавањем и организаторски уздигне педагошку зграду школе рада. Уопште ова књига г. Љубунчићева јесте свестрано познавање саме ствари. Његова школа рада то је постепено идејно и организаторско приказивање нове школе, како је она уопште у свести схваћена и како ту школу у нас треба примењивати. У књизи су нарочито обрађене и наглашене културне и националне потребе. Зато је у књизи зналачки изложен циљ наших школа уопште, а уз то врло стварно и све оно дидактичко што претставља дневни живот школе. У посебном и опширном отсеку „Радна обука“, дати су примери, сако треба у нас организовати обуку и како треба радити у појединим предметима. Као што се види, књигу одликује поред осталих и та особина, што обраћа пажњу на више специјалне прилике и потребе што и ми увек заступамо. ; ;

Књига је намењена свима учитељима наших нижих и виших васпитних школа и ми је препоручујемо свима учитељима. Ни један учитељ који претендује на то да у својој школи модерно ради, а нема учитеља који није такав, не треба да остане без ове г.Љубунчићеве књиге. Наручује се код писца, Загреб. Ђорђићева ул. бр. 17.

Маргедак, редадоХ Ка % Зкоггка гтоћта. 7 и 8 свеска, 71 година. Загреб. Издаје Хрватски педагошкокњижевни збор у Загребу. Препоручен од стране Министарства просвете за школске књижнице.

У 7—8 септембарско-октобарској свесци за ову годину штампани су ови радови: О методи од Д-р Воје Р. Младеновића (рад који је штампан и у „Учитељу“' за ову годину, само у „Напретку" нешто друкчије); Наша нова школа, од А. Тункла; Експериментално проучавање школске младежи у Загребу, од М.

Филајдића;Дечје и младеначке лажи, од А. Пестичека; Теле-.

сно_ вжбање по соколском систему, од Д. Богуновића; Појам величина и радња рачунања, од Д. Катића; Принцип слободе и

а и

бе ата