Učitelj
384 Учитељ
и а. таћо — последње средство, али никад за недовољан успех у настави. Девојчице изнад 12 година не могу се телесно кажњавати); 16 Немачка (Тел. казна доста уобичајена, а примена зависи од учитељеве личности). —
в) У трећу групу дошле би две државе, које у свом законодавству не помињу телесну казну. То су Индија и Мађарска. У Индији у изнимним случајевима практикује се тел. казна, а изводи је шк. управитељ. МИ у Мађарској упражњавају се блажи облици, чему се родитељи не противе. —
У Североамегричкој Унији законска забрана телесне казне постоји само у Меш-Кегзеу и у дистрикту Колумбија; 11 држава изрично дозвољавају телесну казну. а 6 држава дозвољава у увијеном облику; 30 држава се не изјашњавају за њу. У дневној пракси телесне казне се слабо примењују, јер превладава мишљење да је штетна по здрав развитак детета. — |
КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД
А) Домаћа књижевност В. Бехтерев: „Сугестија и васпитање“, превео са руског Василије А. Пејхељ, професор. Крагујевац, 1930.
Проблем који расправља ова књига, иако није нов, ипак му се до сада није поклањала довољна пажња. Межјутим сугестија игра врло важну улогу у васпитању. Има много случајева где наше педагошко искуство и такт нису довољни. Има пуно психичких дечјих дефеката, који се услед педагошке заосталости, лече једино на тај начин. Код абнормалних појава, који су доста чести, одлучује медецина. Овако углавном третира и цело ово питање В. Бехтерев. По струци лекар — неуролог, много се занимао сугестијом, па и њеним утицајем на васпитање. У овом кратком делу изнео нам је он своје погледе и искуство, допуњујући искуствима и ИРЕНА других познатих педагошких писаца.
Ветпоћ је још 1866 правилно указао и истакао значај сугестије. И за Коге!-а је сугестија важан елеменат сваког правилног васпитања. Тготитег налази да, ако се педагошка сугестија целисходно примењује може бити врло корисна за васпитање, Најдаље је' отишао Уегшотт, тврдећи да целокупно васпитање почива на сугестији. Мако ова тврдња подлеже критици, морамо усвојити став да је сугестија важно васпитно средство у васпитању. Прва фаза интелектуалног развића изводи се помоћу сугестије. Јер дете имитира и репродукује све што види и чује. Ту личност васпитача добија свој пуни израз. По Плехеру, личност