Učitelj
Ђачка штедња 503
пуно је услова и могућности, да се кроз коју деценију може Европом без пасоша ићи од Цариграда до Сев. Лед. Океана, и од Атланског до Тихог Океана.
Будућност Европе зависи од тога, да ли ће први верни имати довољно моћи убеђивања, да придобију милионе присталица и да утопију од јуче преобрате у реалност. Допринесимо и ми васпитачи на нашем делу! Пружимо руке преко граница за узајамни рад! Саветујемо се о средствима и путевима, који ће нас одвести жељеном циљу! Угледајмо се на колеге у Немачкој, Француској и Швајцарској. Ови већ раде енергично на томе. Не скидати ово питање никако с дневног реда, јер је у питању бољи живот и срећнија будућност. И само тако радећи успећемо, да код савременика и следећих поколења завлада убеђење, да смо се ми учитељи и васпитачи показали свесни једног великог, светско-историјског момента, а да при том не заборављамо ни своју државу ни свој "народ!
Ђачка штедња
од Драг. Н. Јанковића
Свакоме васпитачу позната је вредност штедње, те доказивати је значило би што и разбијање отворених врата. А најбољег доказа о вредности штедње налазимо код самих штедиша. Они, поред осталога, далеко мање осећају економску кризу, 0 којој се данас, изгледа, говори више но и о самој штедњи и која нас такође упућује на штедњу као на једно средство, као на једну врсту лека за економско оздрављење.
Ђачка штедња, која је почела да хвата корена и у основној школи, има и ту добру страну што врло благотворно делује и у чисто васпитном погледу.
Штедња има непосредан утицај на дечју душу. Она формира трајне особине и навикава дете да од малена научи господарити собом. Учећи дете да буде одлучно и доследно, штедња му челичи вољу и чини га активним, а то је главни смер свега васпитања.
Заједничка штедња је најзгодније средство да деца потпуно схвате вредност и снагу удружења: она најбоље, најсигур-