Učitelj

692 Учитељ

два до њих настављају игру, и тако редом док се сви не обреде.

За овим се смењују: врста која је играла лисице, сад игра петлове и обратно. Побеђује она страна која има више заробљеника. Е Обрада Постројење: Ђаци се построје у две врсте тако, да на десно крило (према наставнику лице у лице) стане највећи ђак. Позади њега „у потиљак“ на корак одстојања стане други по величини; трећи по величини стаје поред првог с леве стране а за шаку одстојања од лакта до лакта и поравна се с њиме; четврти стаје позади трећега а поред другога итд. док се не построје сви ђаци.

Пошто смо их тако постројили и потом поравнали, командује се: на месту-вољно, на коју команду ђаци заузму повољан став.

Циљ: Овога часа научићемо да играмо игру „лисице и петлова“.

Разговор о садржини: Ко зна да ми каже што о лисици> — Ђаци се јављају, казују шта знају, а један после укратко обухвати све што је о њој речено. — А о петлуг — Исто. Разговор о свему мора бити кратак, јер би промашио циљ, ако би се изметнуо у час природописа.

Показивање: Овако ћемо да играмо ту игру: Сад наставник опише игру, и позове два-три ђака да му то понове.

Кад стекне уверење, да су ђаци схватили игру, онда приступа извођењу исте.

Сад поставља строј који је потребан за игру. Тога ради ђак с десног крила (највећи) одброји 50 корака и забележи. Ту ће бити прва врста. Друга остаје на месту. На четрдесетом кораку повуче линију паралелну врстама. Са те линије ишчикаваће петлови лисице. Кад је то готово наставник командује:

„Мирно!“ _— на коју команду ђаци заузму овај став.

„Прва врста напред-марш!“

Означена врста искорачи левом ногом и маршира све до белеге постављене на педесетом кораку.

„Стој!“ — Ђаци искораче још један корак, и на „= донесу другу ногу до оне која је задржана (пета до пете) и стану. 4 „На лево-круг!“ — на шта се ђаци окрену на левој пети за 190% и тако се окрену лице у лице са оном другом врстом, која је остала у месту, поравнати и једнаки по величини и снази, а наспрам својих редних другара.

На дани знак игра почиње и изводи се како је описана.

По свршетку игре, наставник командује: Збор! на коју команду ђаци стају у две врсте како су и стајали, и, по команди: на де-сно, водимо их у простим редовима (колони по два) у разред, да се спреме за полазак кући или за даљи рад.