Učitelj

224 Павле Кркић

3) Деци треба створити вољу за учење увиђањем, да се сваки циљ може постићи само пуним напором.

4) Памћење се потпомаже приљежним радом удешеним по плану. Зато да се избегавају све сметње. 88 5) Трајно памћење обрађеног градива мора се осигурати продуктивним, радношколским понављањем.

6) При избору градива треба имати у виду године и моћ схватања дечјег.

1) Према својим способностима деца се упућују на економски начин учења.

Насшавни план за поједине разреде и наставне предмете основне школе

неншиаане ниислелавнил пилане анелида авина иранске сна Познавање Цртање и 5 Е Укупан број 5 завичаја Е ручни рад | = 4 часова а | о сз Ма О НИНЕ А Е5 ~ 2481 о о 5 о " о“ 92 о а | познавање | = В. 5 ~ Ба Е о са Б 59 5 = о 25 5 = АИ Ни ЗиЕ ниен| неи сеисне ан | пева ме маше А о ено не нем је се оне (лек ме а Е = |ј=| <= |Е | 5 пе 5 5 1 3 6 4 2 2" — | [12 19 19 А 3 АЕ АТИ 2 25" || 0 | 2 21 21 02 3 | УЗИМА 8 2 322 24 26 ЈУ 2 2 | 2; 4 “ 114 3 2 Ори 3 26 28 |

Тема конференција учитеља виших основних школа

Скицирање (цршање помоћу скицирања) у настави као средсшво прешсшављања, разумевања п памћења

Упусшва 1 Цртање као говор (језик)

Језик који се говори и пише спада са цртањем у психофизичку област рада изражавања и претстављања. По својој првобитној функцији говор и цртање служе за изражавање наших мисли другим људима. Кад се истакне естетски моменат постају средство уметничког стварања и давања облика.

У погледу цртања разликујемо:

1) уметничко - графичко стварање (цртање као наставни предмет);