Učitelj
Рад у 1 разреду 47
бити све прилике за бројање које потичу из укупне наставе. Бројити децу, ствари у учионици итд. Децу треба упутити да. спреме известан број стварчица за бројање, које ће им бити брзо при руци кад затреба као на пр.: каменчићи, дрвца (стара: палидрвца), кестење, жир, листићи картона и др. Скупљање ствари за бројање у све већем броју дражи децу на вежбање. Прве вежбе бројања служе за учење и савлађивање извесног реда бројева у почетку до 5 затим до 10 и онда до 20 па и даље према дечјем расположењу и према приликама за бројање.
Из познавања простора децу треба упознати са положајем ствари према детету, са положајем ствари међу собом, са положајем деце према стварима (спреда, позади, горе, доле, лево, десно).
Цртање
Ученицима треба дати прилике, да сваки нацрта нешто лепо на хартији. Из ових цртежа наставник може видети какав је: ступањ способности претстављања код његових ученика. Многи ови цртежи нису разумљиви без објашњења; зато је наставникова дужност да се умеша у то, да пита ученике о томе и да се с њима посаветује. То је особита прилика за васпитање у мењању мисли и за стварање пријатељства и задобијање међусобног поверења.
Гимнастика и дечје игре
Првих дана по поласку у школу децу треба вежбати: да лако устају и седају, да се брзо и мирно постављају у редове за улаз у учионицу и излаз, да иду на прстима преко ходника и учионице, да се тихо враћају на место и да се ништа не чује кад улазе на место, да лагано узимају торбу из клупе, и да је врате на исто место, да пажљиво извлаче ствари из исте, да остављају одело на одређено место и да се међусобно помажу при облачењу.
Сем ових вежби треба изводити и праве гимнастичке вежбе. Оне се у прво време могу изводити и у учионици. Не треба да трају дуже од 20 минута. За гимнастичке вежбе треба узети: показивање најпре једном руком па онда другом и затим обема горе, доле, напред, натраг као и на поједине предмете у учио-