Učitelj

Страна књижевност 633:

В) Страна књижевност

рг. Каге1 Негрог Зошбог ргас!. Ргаћа 1932. Запа 360. Сепа 45 Кгипа.

Друштво за старање о слабоумној деци у Чехословачкој имајући на уму огромну заслугу свога претседника универзитетског професора др. Херфорта, како за само друштво тако и за неуморну пропаганду о старању и збрињавању слабоумне деце, која је вршена: путем предавања и чланцима по разним часописима, а тако исто не мању заслугу за образовање учитеља помоћних школа, и оцењујући огромни зчачај његовог тридесетогодишњег рада као управника Ернестинума, најуређенијег ин најбољег завода за слабоумне у Прагу, и изградитеља чешке науке о дечјој психопатологији, издало је у част његовог шездесетог рођендана његова сабрана дела.

Сабрана Херфортова дела задовољиће једну преку потребу код свих оних, који се интересују за ону децу, коју је природа запоставила и којима је потребна заштита и потпора од стране лекара, педагога, правника и социјалног радника; она је неопходно помоћно средство учитељству помоћних школа за њихову васпитну и наставну праксу.

Исто тако ово дело има великог интереса и важности за учитељство нормалних школа, јер ће се врло често срести у свом разреду са децом, која из разних разлога не иду у помоћне школе и којима је потребна посебна пажња и васпитање. Поред тога знање из педопатологије пружа могућности да се лако запазе сва отступања и боље упознају нормална деца.

. Многа питања педопатологије, као основи науке о наслеђу, 0 телесној и душевној корелацији, о диференцирању интелигенције и соматолошких односа, о значају инстинката и родослова, о испитивању дечјег интелекта, воље и осећања — питања, која су на један нарочит и јасан начин расветљена у овом делу, јесу свакако предмет и опште педагогике.

Многи васпитни принципи и наставне методе, а нарочито ручни рад, образложени су овде са једног новог гледишта, те у овој светлости добијају већи значај и важност како за васпитање нормалне. тако и ненормалне деце.

Спис има пуно илустрација разних типова деце и њихових органа, која претстављају нормална стања и отступања, а затим пуно графичких слика, које допуњују и објашњавају садржину књиге.

Дело има своју пуну научну вредност и највећи значај и важност за наставу и васпитну праксу наставника и слабоумне и нор--

малне деце, те га топло препоручујемо. Миодраг В. Матић