Učitelj
760 Милан Првулов
проводи у учионици, тешко је одржати ред за време одмора. Стога, ако хоћемо да избегнемо непријатности, које се у оваквим случајевима лако дешавају, ми морамо да будемо поред деце и за време одмора, значи ми не можемо да имамо свој одмор.
Међутим на овај одмор и ми имамо права, он је чак и наша потреба. Стога би врло важно и потребно било доћи до једног решења овог питања: како да се проведе одмор, па да он задовољи и дечје и учитељеве потребер
Једна колегиница из Аустрије дошла је до занимљивог и лепог решења овог питања. Једног дана затражила је она од деце да донесу понеку своју књигу са сликама, или понеку играчку, да их све заједно разгледају у школи. Деца су доносила ствари, више него што је учитељица очекивала. Најзад они су заједнички донели одлуку да ове лепе ствари гледају за време одмора. Али сад је настало питање ко ће да показује ове слике и играчке. И закључено је да власнице показују своје ствари. Са великим задовољством деца су показивала својим друговима своје играчке и своје књиге са сликама. Они су сами образовали мале групе, које су желеле само слике, или само играчке. Природно, вође су била деца из бољих кућа, они су разјашњавали својим друговима оно, за шта су их ови питали. Све је то било врло забавно. Учитељица је уз то овде била сасвим излишна. Она је имала свој одмор, а као нарочито задовољство служило јој је посматрање деце како се забављају. Навела сам овде овај случај одмора, да бих тиме дала потстрека нашим колегама и колегиницама за размишљање о томе како би се све могао провести одмор код нас, па да он задовољи и децу и учитеља и да би се и деца и учитељи за ово време збиља одморили, те да после могу поново радити даље. Јер, како рекох, и ово је једно од важнијих питања наших школских. Код нас се на њега не обраћа много пажње, али са мало добре воље могло би се и ту учинити понешто добро и корисно.
НАСТАВНИ РАД
Цртање у активној школи
од Милана 'Првулова, учитеља у Грабову (Ражањ)
У мартовској свесци „Учитеља“ за 1932 штампан је интересантан чланак професора Опачића под горњим насловом. Проф. Опачић нас је упознао са ормоајском методом, указао на могућност примене те методе код нас, позвао нас да сами покушамо и да постигнуте резултате изнесемо на овом месту.