Učitelj

Домаћа књижевност 288.

вала). А како смо казали да је време у јесенрг (Хладно). Па шта ће бити с том воденом паром» (Од хладноће ће се расхладити). Шта ће бити с њом кад се расхлади» (Претвориће се у водене капљице). Да ли тих капљица има само неколикор (Не: — врло много). Како ми зовемо те водене капљице које падају из облака» (Киша). Ето, децо, како постаје киша. У које доба година има највише кишег (У јесен). Зашто» (Зато што се летос накупило много водене паре у облацима).

Сад једна да ми то понови како постаје киша» Деца затим на својим свескама препишу оно с табле,

Наставник ће у даљем свом раду читати с децом чланке из читанке који говоре о облацима, киши, воденој пари, и на. тај начин још боље утврдити пређено градиво. Затим каква. лепа декламација о јесени, о киши, облацима итд.

Петрија Д, Симићка

наставница Вежбаонице мушке учит. шк. у Београду.

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

А) Домаћа књижевност

Др. Слободан Поповић: Самоискази као средства за вежбање младежи у самопссматрању. Е

Психологија је наука којој овај век прија. Она се у њему развија богато и бујно настојећи да продре што дубље у унутрашња збивања и да што више обухвати разноликости које толико обилато пружа унутарњи свет. И психологија младости дете је овога доба. Она проучава обележје младих духова. од 18 (одн. 14) до 24 год. живота и према томе обухвата претпубертет, пубертет и адолесценцију. Испитивањем карактеристике тога раздобља баве се многи страни психолози. Од Немаца се најчешће цитирају: М. Билер, Шпрангер, Штерн, Тумлирц и др. Природно, и други народи имају значајних радника на томе пољу. Психологија младости нашла је и код нас своје обрађивање. Г. д-р Слободан Поповић је један од оних који се код нас бави њоме. „Самоискази“ се односе на њу. Тај се рад појавио пре четири до пет месеци. Писац каже у предговору своје књиге: „Ова расправа је један од покушаја. да утврдимо који значај имају вежбања омладине у самоисказивању за развитак њеног унутрашњег проматрања и самооцењивања и за психолошко оцењивање младежи уопште,“

При проучавању психологије младости пружа се испитивачу погодност, коју нема онај, ко проучава унутарњи живот деце. Разумети детињу психу значи умети се уживети У