Učitelj

226 ! Живко Смиљанић

Време рада не треба смањивати јер је 92 недељна часа мало да се темељно обради све предвиђено градиво.

План је непотпун, јер не говори ништа о приправним разредима, 0 мањинским одељењима, о вишој народној школи, о полудневној настави. — У том правцу треба употпунити нови наставни план од 15 јула 1938.

Добро је што се желела овим планом да спроведе радна школа, да настава буде пуна живота, али се зато морају створити и „радне књиге“ и мора се извести јединство у настави у пелој земљи. Мора се извршити и спољашња и унутрашња организација школа, а никако не решавати ова сложена питања појединачно. ШКОЛСКИ РАД

Огледно предавање по укупној настави у 1 разреду

— Од Живка Смиљанића, учитеља из Крагујевца —

Крушка 1

Децо, шта волите да сада радимо» -— Да певамо. Коју песму хоћете» Лутко моја лучице... Затим по жељи деце певамо: „У шумици зека седи спи.. Деца певају уз пратњу виолине.

Н

Шта зец има велико на главиг — Уши. Какве су му предње, а какве задње ноге» Колика му је глава» — Мало већа него у мачке. А реп> — Мали. Зашто зец лакше трчи уз брдо» — Зато што су му краће предње ноге. А зашто зец трчи уз брдо» (Овде мислим на народну досетку и пошалицу) — Зато што не може кроз брдо.

Ш

Шта има главу као мачка, уши као магаре, а реп као коза (Зец). Шта има браду као поп, а није поп. Роге има во није, со лиже овца није, браду има поп није» Округло велико, споља зелено, изнутра црвено, а деца му црна (лубеница). Има четири ноге а не може с местаг (Сто) Иде а ногу нема, куца а срца нема (Часовник). Ко вазда гута, а никад није сит> (Пећ) Четири кришке сира и пун чабар (Орах, језгра и љуске).

М Сад ћу вам, децо, испричати како су два брата нашли орах, па се, око њега посвађали. Ти!... Пазите! Петар и Павле, два брата рођена нађу на путу орах и стану се отимати. „Орах је мој! рече Петар, ја сам га пре спазио. — „Није, него мој!“, рече Павле, „ја сам га пре дигао!“ И тако се посвађају.