Učitelj

Принцип бројања у елементарној рачунској настави 463:

Колико дугмади имаш на капутуг

Броје се откуцаји часовника.

У настави читања броје се слова. у једној речи. У шетњи. има пуно прилика и могућности за бројање.

За писмено занимање довољни су само груби цртежи. Могу бити и у боји. Црта се: сто са 4 ноге. Стубе за 9 пречага. Гранчица са 6 трешања итд. Могу се бројати новци прави и лажни (од. картона). Али се клонити задатака куповине, јер они умећу у односе за бројање и односе вредности, који увек не одговарају односима бројева који се вежбају.

Згодна је употреба цртања: са колико правих црта (или дрваца) може се нацртати крст (2), столица (3 или 4), сто (4), лењир (4), застава (4), тестера (5), кућица (6), прозор са 6 окана (7), рам за слику (8)2 — Нацртајте грабуљу са 10 зубаца, кућу са 6 прозора, локомотиву са 5 вагона! итд.

Игру треба користити за бројање: колико пута можеш ухватити лопту, да ти ниједном не падне» Игра пиљака и ораха. Разуме се, да ове игре не треба предузимати на часу рачунања, већ се предузму вежбе, да би се деца навикла, да свесно броје изван. школе, у игри.

И цифре треба писати, али према тежини писања: 17, 4, 10, 6, 9, 2, 3, 5, 8. Цифре се могу претставити помоћу дрваца или мокрим концем,

По принципу бројања појимање бројева иде корак по корак, од броја до броја, а не по групама, јер извођење по групама од 1 до 5 и од 5 до 10, пада деци веома тешко. Ове тешкоће "потичу из самог логичког односа ствари. О њима се мора водити рачуна и не треба их навалити на децу без нужде. При овоме треба увек полазити од претпоставке, да деца не знају или и што знају, то је неуређено и непотпуно. Увек треба полазити од деце, а не од. себе. После појимања бројева долази право рачунање у четири рачунске радње.

Васпитање је само онда могуће, ако је средина живота тако удешена да стимулус ради онако, како ће моћи човекове онамо: нагибати, куда теже наши идеали... Просвећивати и васпитавати не значи ништа друго до упознати дух детињи са свима односима: живота органског, неорганског, животињског и чисто човечанског, а васпитати опет то исто значи, што удесити процес бића“ његова тако, како ће јава њихова хармонисати с правим потребама живота и опстанка, и са нешто идеалисаним назорима на"шим о срећи народа и појединца. ;

Милош Р. Милошевић

Педагогија, ако хоће да буде наука, мора прво да обележи“ своју област, да одреди поље свога испитивања. Поље јој је ва спитање у опште, у најопштијем смислу те речи.

Јован Мијодраговић