Učitelj
Серија предавања с десешним разломком 465
рама шаре. Ударањем „основе“ први део — припрема — је завршен. Прелази се на шару. Наставник преноси шару са угледа на школску таблу, ученице преносе шару на цртанке. Линије вуку ивицама четвороуглова одбрајајући поља да би добиле фигуру. Обележавање поља убрзава рад. Кад се пренос фигура заврши, линије фигура се појачају (оловком) затим се преко целог листа брише. Пошто је „основа“ лако повучена ње нестаје, а остаје чиста шара. |
Други део је завршен и прелази се на трећи — бојење. (Шк. табла је сад непотребна). Преко целог рада се боји прво једном бојом („градимо основу“), потом се фигуре посебно бојадишу одговарајућим бојама са угледа. И рад је завршен. О бојењу: у раније цитираном чланку сам детаљно објаснио наставни поступак при бојењу и о набавци боје и прибора.
Ш
У почетку тражити комбинације са мање боја и простијим фигурама а временом оставити ученицама потпуну слободу избора.
У почетку рада наставник је заузет, доцније деца раде потпуно самостално.
О преносу са цртанке на платно другом приликом.
Грабово Милан Првулов
Серија предавања у вези са методском јединком: дељење десетичног разломка са дес. разломком
1 Множење десетичног разломка са 10 и 100
| Поновити: Месну вредност на целоме броју и десетичном разломку.
Множење десетичних разломака у опште.
П Задатак: 65. 42 Х 10. Какав је број множеник» Какав је множитељр Како се множи разломак целим бројем Понови множеник! Шта је 6 у множенику, шта је 5, шта 4, шта 2 по месној вредности»
Помножи задатак као што обично множимо!
65.42 Х 10 Колико дес. места треба одбројити да ставимо
654 . 20 дес. тачку 2
Понови множеник, производ! Које су месне вредности у множенику, које у производу2 Подвуци јединицу у множенику! Колико је јединица у множенику» Шта је 5 у производу» Шта дакле постане јединица ако је умножимо са 102 (ако је десет пута увећамо). Шта је постала десетица, шта десетнина, шта стотнина>
Где је била десетична тачка у множенику, где у производу > Камо се је помакла дес. тачка, за колико места»
Учитељ 30