Učitelj
Заштита деце у Југ. са гледишта зак. о нар. школама 99
тедомт Жуој, патодпа ргоз!озј рптода #4. То је једпо а Фтиво 5: Био да гаје 1з8па да ргауда иуек рођедјије. Пеје уађја рпргауш ! па ројауш пергауде ! мазрнан и пјети сиузо одуга лози ргета пергауа. Ргедјито па раћеки Макси Којој тодетпа пашка Фаје ргуепзћуо, ргедјито па уоји. Мјеп зе рпта! и тодегпој паце! 151се Као озођна Кага епа ка заугетепе раћојогцје 1 редаворије. [ писјек! зе зјамјја !та уојје. „Ме шерато иде Кој шпого 2пајџ, пево иде Кој тшпого ћосе ! тоги“, 12тека је тодегић редасота. 1 гаћјеу тадпог те«ода 1змите 12 (оса зћуајапја. А рогједајто и Какуот одпови зтој бајка ртета [ој пајуаг јој шпкснј, Вајка, тек! 5зто, гезаџа #уојпе ргобјете з ата Које згоје уап Сомека. Ромефса (оба је пезитпјуо 5и20)јапје мојје 41 Батет 2арозгаујапје, јег Сети зе одшсјуан па пезго ! роди-
типа пебго Кад је [0 мап Чотазаја |јидзбе зпасег Вајка, цргахо,
прија уојји а гагмја Раптадји 1 Симуђуа петоб, а (о је Куаићкасјја песанупозн. Рочјефса (#оса дејоуапја је Гагангат 1 Копгегуанупоз! пабера сомека, 5!0 тога да печјапе. М! Шеђато сСомека гада, Сомека акејје, а 5јуатапји пјероуи, мес од тајћ поги, Ђајка рода (етејје, Русе о оке та, о штита, рпсе 17 пагодпе ргоб!оз!, 22одпе рпсе 12 гедоупог Жмоја, изрез 1 род паједт рпКката, рођеде соуекоуе пад рптодот, пад зосајаот пергаудот дфаје ц рпкадпој гогти кадге зи да дбенсе моји, да з!уоге Сомека аксе, хаго пл зојшпо па зјапом и да је зато ја Шегашта Фозгојпа 2ац2 тапја.
О «оте да бег бајке тодсто да мазрбауато иде Бег 1деаНата песа да сомопт, јег пе тоси да хапизит 1деанзш Кој; тије бомек аКајје, пе този да гагитет !деанаш сја зе 15кизјуа 1 тдеац зикобЦији за рштодит 1 зосјатт 2аколта.
| Ма 'озпоуи зуеса (ога офиспо зто ргобу бајке и уазрнапји ра 1 и ргебкојћко доба.
ОБРАЗОВНА И СОЦИЈАЛНА ПОЛИТИКА
Заштита дене “у Југославији са гледишта закона о народним школама
— од Антона А. Скале —
Закон о народним школама од 1929 године регулисао је не само питања васпитавања и образовања деце народних школа, тј. деце од 4—16 године живота, него је уједно омогућио регулисавање и питања заштите те деце ван школе.
1 Заштита напуштене и занемарене деце
У 5 2 Закона о народним школама стоји:
„Свако дете, чији су родитељи настањени на територији Краљевине Југославије, васпитава се према својим способностима