Učitelj
38 Антон А. Скала
4) датум лекарског прегледа ученика (5 107);
о) здравствено стање наставничког и школског особља; 6) здравствено стање ученика;
7) епидемичне болести које су сметале школском раду.
5) О односу школе према грађачима, породица п општина:
|) у којим школама су основана друштва Заједнице дома и школе;
2) колико је било родитељских састанака и других сличних приредаба;
3) установе за заштиту и васпитање деце: саветовалишта, склоништа, обданишта, дечји домови, колоније, школске кухиње и друге сличне установе;
4) ко их је подигао, ко их издржава;
5) бројно стање деце;
6) бројно стање васпитача;
6) бројно стање другог особља;
8) успех рада.
М Закључак,
Законом о народним школама рад на заштити школске деце омогућен је и дата му је законска основа, али управне су општине не само по Закону о народним школама, него и по Закону о општинама од 14-11-1933 године дужне да се брину о заштити деце непосредно и посредно.
У смислу 5 76 Закона о општинама делокруг општине обухвата и све послове који се односе на културни и социјални напредак у општини. Овамо нарочито спадају издржавање и пот помагање недовољних и убогих, сларање за одгој спромашне и напуштене деце, помагање добротворних установа и завода, старање за добро здравствено стање становника и сшарање о физачком васпитању народа.
Ако су у некој општини послови који се односе на социјалну заштиту деце толико разгранати да их школски одбор не може више сам вршити, општински одбор може на основу 5 92 Закона о општинама донети уредбу о организовању и раду нарочитог отсека за социјалну заштиту матера, деце и младежи. Овакве уредбе ступају на снагу кад их одобри бан и кад буду обнародоване на уобичајени начин у општини.
Главна ствар није толико у количини школа, колихо у њиховом квалитету; школска политина народа НКоменскога мора да се креће путем остварења најбољих тежња школске реформе. Ако човек постаје човеком само захваљујући васпитању и настави, онда је реформа школског васпитања за нас конкретни циљ наших хуманитарних стремљења, Т. Масарик