Učitelj
342 Запостављање педагошке науке код нас
Ето како се још почео сузбијати углед педагошке катедре на нашем Универзитету. И данас док у неким културним земљама постоје не само достојне педагошке катедре него и засебни педагошки факултет (Америка) и док се, у свим културним земљама педагогија и педагошки рад сматрају као најнеопходније за научни и културни напредак, дотле је код нас педагошка катедра на последњем месту. Немамо наставника за педагогију ни десети део колико би требало, нити се меродавни брину за спремање подмлатка за педагошку науку колико је то потребно. Педагогија се сматра као нешто споредно. Као што смо већ напоменули деценијама држи педагошку катедру један једини доцент. Сад се доделио за ту групу још, један наставник који има своју засебну катедру коју такођер сам одржава.
Да ли педагошка наука може напредовати ако је нема ко претстављати и развијати, да ли се прави наставник може замислити без педагошке спреме, да ли педагогија заслужује задње место у наукама итд. итд. о томе ће донети суд меродавни, а у том погледу нека нам за пример послужи досадашње искуство као и савремено стање ствари у другим културним земљама.
Киг
ШКОЛСКИ РАД
Неодређене заменице
Предавање одржано у ТУ раз. осн. школе (Вежбаонице)
= Од Паје Моачанина —
Начела: Јединство форме п садржаја; да деца потакнута доживљајем сама пронађу форму. (Говорно уобличавање).
Облик: Слободни разговор.
Учитељ: Ви, децо, већ знате неке врсте речи.
Ђаци: Знамо. (Неки већ сами набрајају.)
Учитељ: Реците ми коју реченицу у којој је нека упитна заменица! (Ђаци састављају такове реченице.)
Учитељ даље задаје ђацима да саставе реченице у којима ће те заменице бити односне заменице. |
Учитељ: Реците ми сад коју реченицу од више речи! Која је реч у тој реченици именица итд. .
Ђаци: Има још и других речи за које не знамо какве оу.
циљ:
Учитељ: Сада ћете чути још за неке речи како се зову и шта кажу. (У диљу не уповоравам ни једну неодређену заменицу, да сутестијом не би спречио доцнији саморад.) ;
Учитељ: Чућете сада нешто што ће вас занимати, зли нећете ништа разумети ни научити, ако не будете мирни као што треба у цркви да будете мирни. Седите лепо и слушајте!
Ви сте већ и код куће слушали о великом рату.
Ђаци: Мени је тата приповедао. — И мени је. Учитељ: Како је тада билог Ђаци: Страшно! — Људи су гинули — И мучили су се; нису имажи
шта да једу.