Učitelj

Личне заменице 417

Прочитај ти! Ти!.... Које су заменице 3 лр Која је заменица 2 лр А првог лицар Колико има заменица 3 лица» А првог, другог Б).

Сад ћемо да узмемо више деце која ће заузети прво место где је било прво лице. Да узмемо, децо, троје деце (два мушкарца и једна девојчица) па да их поставимо на прво место прво лице, тако да сви троје буду прво лице — место првог лица. Нека изађу ово троје деце (један мушкарац и две девојчице) на друго место да заузму другог лица место, Нека изађу и ова три мушкарца да заузму место трећег лица.

Кажите имена ове деце што су прво лице. — Миморад, Јовица и Милена. Читајте вас троје који чините прво лице. Читајте у себи. Шта радите» — Читамо. Ко читар — Ми читамо. А ко је то кад кажете: миг — Ми смо, Милорад, Јовица и Милена. Па које је речи заменила реч: мит — Заменила је Милорада, Јовицу и Милену. Које сте ви лице — Прво. А реч „ми“ које је лицер — Прво. Запишем на табли: ! л. мн. Читајте сад ви који сте друго лице. Хајде сад ви из првог лица окрените се њима у лице и кажите им шта раде. — Ви читате. Питајте их ви из лругог лица ко чита А ви из првог опет рецитег — Ви. Запишем оно ви. Које сте ви лице» — Друго. Запишем пред „ви“ 2л. Која је имена заменила она реч „Ви“ — Петра, Марицу и Софију. А сад нека читају они који су треће лице. Обратим се онима на првом и другом месту и питам ко читаг — Они читају. Запишем на табли. Који су то ониг — Богољуб, Павле и Милош. Којом су речи замењени Богољуб, Павле | Милош» Које су лице „они“ — Треће лице. Запишем „3 л. они“

Нека ови који су прво и друго лице остану, а они што су треће лице нека иду на место. Сад ћемо за треће лице извести три девојчице, да оне буду треће лице. Изађите Видосава, Добринка и Бисенија. На ком су местуг — Трећем. Које је лице ту било» — Треће. Које су оне лице — Треће. Читајте у себи. Кажите ви с првог и другог места и ви из клупа шта оне радег Видосава, Добринка и Бисенија читају. Како ћемо ту реченицу казати, а да не кажемо њина имена» — Оне читају. Напишем реч „оне“. Које је то лице» — Треће лице. Напишем испод „3 л, они“ и реч „оне«,

А сад ове девојчице што су треће лице да иду на место. Прво и друго лице остају. Нека изађу три детета. (За ово бирати ситнију децу и нагласити да нас се сад не тичу њихова имена, То су деца. Могу бити помешани мушкарци и девојчице или само мушкарци или само девојчице),

Нека сад ова деца читају. И она (дена) нека читају у себи. Па ком су месту она деца» — На трећем, Које су лице она деца. Шта раде она децар — Она (деца) читају. (Суштину питања не ремети то што ова реч „она“ у ствари је у овоме случају показна ИЦ а она је употребљена да лакше схвате личну заменицу 50 у множини). Како бисмо то могли друкчије казати, а да не МЕ реченицу: Деца читајуг — Она читају. Које је то лице

Учитељ 27