Učitelj

ско решење. Постојала је могућност, у великом броју градњи, да се утврде уистину савршени типови зграда за школе са разним бројем одељења, али то није учињено. Ово је тим већа штета, јер се слична прилика неће више тако скоро у будућности пружити.

Знатне суме новаца даје за грађење школских зграда и главни град Праг, јер то изискује нагли пораст његовог становништва после рата. То су добро опремљене школе и изграђене са великим трошком. Али услед тога што све пројекте ради Градски грађевински уред, а приватни архитекти уопште не могу учествовати у том послу, јесте изглед свију тих нових школа унеколико једноличан. Само ту и тамо нађе се који изузетак (Школа у Височанима).

Савршене школске зграде има Брно које је дало могућност архитектима Фуксу и Полашку (Рисћз 6 Ројазек) да реализују добре и целисходно решене школске зграде.

, ЈАН ПАСТЕЈРЖИК (РАЗТЕЈРИК), управитељ грађанске школе у п. и секретар комисије СТАКО — Праг:

НАСТАВНА СРЕДСТВА У ЧЕХОСЛОВАЧКИМ НАРОДНИМ ШКОЛАМА И ЊИХОВА СТАНДАРТИЗАЦИЈА

Успех рада у школи условљен је пре свега целисходно изграђеном и ваљано снабдевеном школском зградом. Али потребе свакодневнога живота у 5 последње време су се тако компликовале и разрасле, да су потребна још и целисходно конструисана наставна средства, ако желимо продрети у су- о

и Пилиш = па ас ввни__ниихивизим, = _. _________- пау __

штину тих потреба. Најподеснија наставна средства јесу стварни предмети о којима ученици треба да се поуче. То су природна наставна средства. Али ако се она ма из којих разлога не могу употребити, онда прибегавамо сурогатима: препаратима, моделима и сликама које могу бити сликане, цртане или фотографисане (фотографски снимци, диапозитиви, филмови). Сем поменутих вештачких наставних средстава ваља овамо убројити још: мапе, физичке и хемијске апарате, средства потребна за извођење природонаучних екскурзија у природу (мреже за ловљење планктона, лептирова итд.), утензилије, рачунаљке итд. |