Učitelj
276
OR OR ШИ ДЕ ЕН ЕРЕ НЕ РАНИ ЊЕ Sipa BP aa Erna коју можда сматрају за неважну. Наместо да доносе реалне чланке из напретка технике, подешене према дечјем схватању, наместо новости с очигледним сликама, наместо весеља и смеха, испуњавају рубрике дописима који се добијају за скромно ограничени хонорар. У једном од тих листова, који је у првом реду дужан учити омладину љубави према ближњему, видимо овде онде написе из којих напросто избијају ниски партизански инстинкти. Наравно да такви написи лако изазивају реакцију и уводе омладинске прилоге у борбу која већ исувише разједа наш јавни живот.
У оквир омладинске књижевности спадају такође и позоришне игре за младеж, које се марљиво приказују по градовима, варошицама и селима. Није много тих позоришних игара, а колико их је и који су се одржале, на високој су уметничкој висини, упркос својој у већини фантастичкој садржини.
Тај прелаз осећамо и у свој словеначкој омладинској литератури задњег времена. Из свих списа избија један једини циљ: одгој срчане културе и социјалног осећања, тежња к самосталности самосвести и челичењу карактера. Већина списа тежи да развије у детету све оне силе које су му потребне за изградњу новог човека. Новог човека, који ће самосвесније и с већим поносом гледати на духовно богатство сопствене домовине.
Милић Р. Мајсторовић, Београд
Тр. — Проблем уџбеника у народној школи Краљевине [угославије = Од 1918 до 1958 —
1
У проблему уџбеника за народне школе у Југославији испреплетани се педагошки, национални и економски разлози, готово, они исти који су за све време били у тесној вези са реорганизацијом југословенске школе од уједињења до данас. М као што се сви разлози у реорганизацији наше народне школе могу свести на два главна правца: на дентрализам и децентрализам, тако се и у проблему уџбеника све тежње могу свести на две главне: на етатизацију и монополизацију уџбеника у смислу потпуног унифицирања и на тежњу за диференцијацијом на педагошко-методском пољу и слободном утакмицом као најподеснијим начином да се дође до најбољих уџбеника.
У вези са општом централизацијом и децентрализацијом у“ области југословенског народног васпитања и образовања, све