Učitelj
Међутим, уместо извршења те одредбе Фин. закона дошла је одлука Министарског савета (20 септембра 1928), којом је за 1928/29 и 1929/30 годину задржан период нижег и виши течај школе. По завршетку школске 1929/30 године престаје рад вишега течаја и школа продужује од школске 1981/32 године рад само са нижим (двогодишњим) течајем.
Виша педагошка школа је од свога заснивања па за читавих петнаест година свога живота наилазила на огромне спољне сметње и недовољно топло примање и разумевање од многих меродавних. фактора, што је све кочило у знатној мери њен рад и развитак. МИ пролазећи годинама кроз мучне и неизвесне ситуације и излажући се тешким искушењима, школа је ипак успела виталном снагом својом не само да се одржи, већ и да стане на чврсте ноге, пошто је сам привредни и духовни живот и развитак земље иста: као и наметнуо потребу једне такве школе, као и њено даље развијање и усавршавање.
Ш Задаци и организација школе
Виша педагошка школа је својим задатком и својом организацијом тако уређена да претставља собом у исти мах и стручну школу и наставничку школу. Она, дакле, даје својим слушаоцима и потребну стручно-научну спрему и потребну педагошко-методску спрему, спремајући их у исти мах и за наставничку дужност (у грађанским школама и учитељским школама). и за школско-надзорничку дужност. Е
Према чл. 3 првобитне Уредбе: „Образовање у Вишој педагошкој школи траје две године за кандидате који се спремају 33 наставнике и наставнице грађанских школа, а три године за кандидате који се спремају за наставнике и наставнице учитељских школа и школске надзорнике“. А чланом 96 Фин. закона за 1926/27 се трогодишњи течај за наставнике учитељских школа и школске надзорнике пење на четворогодишњи течај.
У школу се примају путем конкурса учитељи и учитељице народних школа до 38 година старости који су, поред положенога дипломскога испита зрелости у учитељској школи и најмање врло добро положенога практичнога учитељскога испита, имали најмање три године рада у основним или грађанским школама са одличним оценама рада (чл. 6 Уредбе). ·
Школи је задатак: а) да у свом нижем (двогодишњем) течају. спрема за наставнике и наставнице грађанских школа конкурсом одабране учитеље и учитељице народних школа, дајући им у предавањима, семинарима и вежбањима која имају карактер факултетских предавања, семинара и вежбања, стручну (научну) и практичну (методску) спрему за то звање; 6) да у свом вишем (четворогодишњем) течају спрема из редова најбољих дипломираних слушалаца нижега течаја наставнике и наставнице учитељских школа и школске надзорнике, дајући им у целокупној настави, која има карактер факултетске наставе, вишу стручну (научну) и вишу практичну (методску) спрему за та звања.