Učitelj

Зидар

Зидар зида велику зграду. Он прво зида темељ па зидове. У зидовима остави отворе за прозор. За улаз и излаз остави врата. Чим све озида, онда прави кров. Он својим занатом лепо

заради.

Њива

Њиву оремо. По орању сејемо. После сејања на њој нарасте жито. Зрело жито жањемо. Затим пустимо да пасту по њој овце, јагњад, коњи, свиње и друге животиње.

Њиву оградимо трњем. Из ње повадимо пањеве и велико камење.

Нога Нога је део тела Радоје седи пристојно Ноге нас носе Пред старијим устани Оне нам се и уморе И понуди им да седну. Тада морамо сести

Хлеб

Сељаци изору њиву, иситне земљу и посеју жито. У почетку је жито мало, зелене боје и нема класа. Када жито пожути као злато, онда је зрело. Тада дођу жетеоци и пожању га. Пожњевено жито мушкарци везују у снопове и слажу у крстине. Тако остане неколико дана на њиви да се просуши, па га онда вршу вршалицом или коњима. Овршено жито ставља се у џакове и носи у воденицу или парни млин. Млинар самеље од жита брашно, а од брашна правимо хлеб.

Школа

По нашим селима, после богомоље, школа је обично највећа и најлепша зграда. Она је најчешће заједно са богомољом насред села. Много пута на каквом узвишењу са кога се види не само цело село него и његова околина.

Школа има и више одељења него сеоска кућа. Од њих су најчешће два, а гдегде четири па и осам, много већа и од највећих сеоских соба. У тим великим одељењима учи се омладина. Зато се та одељења и зову учионице.

Осим учионице и великог ходника, у свакој школи има и соба за учитеље, учитељице и управитеља. Поред овога има и одељење за смештај слика, мапа и других учила, затим — соба за оставку дечјих хаљина.

Градске школе су још веће. Често и врло велике и лепе. У њима има каткада по шеснаест и више учионица. А толико и