Učitelj
одељења за дечју оставу. Па онда и по неколико соба за разноврсна и многобројна учила.
Ковач поткива коња
Тата је довео коња да га човек поткује. Ковач је донео плочу, па је коња поткивао. Кад је коњ био поткован тада је упрегао коња у кола па смо отишли у суседни град.
Чланци описног карактера, као што се и види, спадају у најнеподесније чланке за дечје букваре. Савремени буквар мора да се чува таквих описа. Али зато он треба да даје доста места производима сличним игри, Поред причица и песмица ту долазе: шаљиви написи, загонетке, стихови за погађање и други, слични њима, Ти производи блиски су деци, хране душу и ведре дух. Деци нарочито одговара стих и слик. Она осећају потребу за звуком и ритмом, радују се њима до усхићења. Песмице, стихови и сликови освежавају, веселе, покрећу фантазију и нагон за говор. Разуме се да то бива само онда кад им, поред просте форме, лежи у основи позната и лака садржина.
Сликови и стихови чине да градиво за вежбање оживљава и да деца са радошћу савлађују тешкоће.
То се може увидети и из конкретног материјала, који се овде уноси примера ради као вежбања за сналажење код разних слова.
х
Хране каже: Хајде да хрчемо као тата 2 пне ко може овако:
ех — ех — смех аха — снаха ах — ах — страх оха — чоха их — их — тих уха — муха ух — ух – трбух
Р брат — врат брдо — тврдо среда — греда дрво — прво крава — трава крст — прст врана — грана мед — лед
Наша имена
Пера _— Вера Рада _— Нада Бора _— Зора Коса _— Роса Воја — Соја Глиша — Миша Гаја — Паја Жикица — Микица
Мика _— Жика Надица — Радица