Učitelj

ству просвете што је могуће пре пошаљу списак свих наставника који примају плату на каси дотичног делегата с тачним назначењем места, среза и округа службовања дотичног наставника.

Учитељима привремено регулисати положај (да имају бесплатан подвоз железницом, дати им додатак за рад у тежим местима, станарину)

2. Средње школе

а) И за наставнике средњих школа израдити привремени распоред. Податке за наставнике тражити од финансиских делегата и дотичних директора гимназија.

6) Из иностранства благовремено позвати све наставнике који нису запослени по француским школама.

в) Директори ће бити дужни да одмах по уласку наше војске у дотичну територију, у најкраћем року поднесу извештај Министарству просвете о стању школа и броју ђака.

3. Учитељске школе

Да Скопска учитељска школа одмах отпочне рад после ослобођења Скопља — а по могућству и у Призрену.

Унапред спремити потпун наставнички колегиум. Ради тога наставнике ове школе који су на раду у француским школама позвати благовремено а на њихова места поставити друге.

Ученике из свих учитељских школа који су избеглице, као и оне који се буду затекли упутити у ову школу.

Министарству војном и Врховној команди ставити унапред до знања потребу да учитељска школа у Скопљу и Призрену одмах отпочне рад и стога да оставе зграду „Идадије“, слободну.

Настава

_ а) Течајеви при гимназијама. За ученике који су пре овог рата свршили Ш и ТУ разред основне школе отворити одмах при гимназијама приправни течај, у коме би рад трајао 3-4 месеци а радили би наставници основних школа. У овим течајевима ученици ће обновити стечено знање у основној школи а предаваће се искључиво српски језик и рачун. Програм течаја израдити по лекцијама и наставници га се имају тачно придржавати.

ЗАПИСНИК

Конференције учитеља народних посланика и учитеља на раду у Министар-

ству просвете са Господином Министром и Начелником Министарства про-

свете и Црквених послова на дан .. октобра 1916 године. Конференција је почела рад у 4 часа а завршила у 8 часова по подне

|. — О ШКОЛСКИМ ЗГРАДАМА

Господин Министар просвете и Црквених послова. Пошто су многе школске зграде делом уништене а делом оштећене, а можда ће се неке узимати за војне циљеве, то за школске зграде, У први мах, узимати: црквене куће, општинске механе, зграде земљорадничких задруга и друге подесније приватне зграде.

(С овим мишљењем сви су се сложили и нико није узимао учешћа до Сретен Динић што је напоменуо, да при подизању нових школских зграда треба упростити процедуру и дати маха и народној иницијативи која је и до сада била доста јака у народу; и Драгољуб Филиповић, који је у недоститку школских зграда препоручио пољске шаторе.

п. — НАСТАВНИЧКО ОСОБЉЕ

Господин Министар Просвете и Црквених послова. Учитељски је елеменат проређен а нама је потребан већи број учитељских снага него што смо га имали пре овог рата. Налази, да се ова празнина и потреба има по-