Učitelj

8) ТЕЛЕСНО ВАСПИТАЊЕ 2 часа недељно

Јачање телесне снаге у циљу што успешнијег личног и заједничког рада. Буђење воље за здрав начин живота. Јачање одражавања младалачке радости у раду и игри.

Народна кола, борбене игре, утакмице.

Посматрање, упознавање и разумевање покрета малог и школског детета. Давање облика његовим покретима у вези са-његовим природним нагоном за покретањем.

Телесне вежбе и покретне игре у раном детињству. Телесне вежбе и покретне игре у школском детињству.

Лаке игре трчања. Сезонске игре (према годишњим временима). Игре уз песму и без песме. Игре са лоптом. Тенис.

9 ПРАКТИЧНЕ ВЕЖБЕ (ПРАКТИКУМ)

6 часова недељно

Циљ практичних вежби јесте да се кандидаткиња што боље упозна са животом, организацијом и начином рада у дечјем забавишту као и да: што боље упозна телесне и духовне потребе малог детета.

Практичан рад се састоји у: хоспитовању и самосталним практичним вежбањима.

Кроз читаву годину хоспитује наизменично по једна кандидаткиња 8 дана по читав дан у дечјем забавишту, обданишту или дечјем дому. Практичне “самосталне вежбе изводе кандидаткиње према унапред спремном плану у присуству наставника методике, стручне забавиље и својих другарица. Свака кандидаткиња треба самостално да изведе са децом по једно од главних врста занимања за децу. После сваке практичне вежбе треба повести слободан разговор о добрим странама извођења, истакнути недостатке и стављати предлоге за усавршавање извођења.

Посећивање разних дечјих забавишта и осталих институција за децу. Посећивање страних дечјих забавишта.

Програм рада према горњем плану требало би поделити на полугодишта. Због олакшања рада и. једнообразности савлађивања градива програм ће одредити Министарство уз детаљна упутства у извођењу.

Пројекат плана за образовање забавиља предат је од стране потписане већ пре годину дана Министарству просвете. Овај је пројекат донекле измењен, продубљен и прецизиран.

Сматрам да је то пројекат који дакако може да поднесе промене према оправданом мишљењу осталих стручњака.

Наглашавам да је према општим унутрашњим и спољним животним приликама преко потребно да се што пре приступи остварењу дефинитивне реформе у образовању забавиља. Жеља ми је да овај пројекат допринесе што бољем решењу тога хитног проблема за срећу, снагу и самосталност наше деце и нашег народа!

Д-р Марија Вучић