Učitelj

Данас можемо набавити више књига од наших домаћих писаца, у којима су монолози, дијалози и позоришни комади подешени за радио пренос.

9) Од велике је користи, ако се у радио програм ставе тачке у којој један ђак живом речи описује разне вештине из природних наука. Тако исто може ђак својим друговима давати разна упутства, на пример: како се праве рељефи од хартије, како од гипса а како од пластилина, песка и глине. За рељеф од хартије потребно је да се зна, како се хартија припрема за кување, шта се у њу ставља при кувању, кад ће бити укувана итд. Исто тако за рељеф од гипса има више начина. Једни гипс мешају са сапуницом док га други мешају са туткалом. Дакле, ова би упутства била врло корисна а што је најглавније ђаци се међусобно споразумевају и једни другима помажу. На исти начин могу се дати упутства како се прави барометар, хидрометар и друге корисне ствари из разних предмета.

10) Никад се боља прилика ђацима не даје него преко микро. фона да дођу у додир. Стога би се време од пет или 10 мин. резервисало за писма и реферате оних ђака, који никад не би имали прилике да дођу пред микрофон.

Ђаци из удаљених крајева наше Отаџбине, путем дописивања са ђацима београдских школа, могли би дати драгоцених података да се сазнају сви важнији догађаји у нашој земљи а који су и занимљиви и корисни за ђаке. Тако би једни могли писати о разним свечаностима, спорту, подизању јавних грађевина, мостова, пруга, водовода, електричних централа, туристичких домова, зоолошких вртова и о уређењу пећина. Затим о стању снега, поплавама, граду. суши, плодности њива и воћа, о шумама, мору, ветровима, риболову итд. Сва ова писма која би стигла београдској деци, читала би се на првом часу радио преноса за ђаке. На тај начин би се развила воља код ђака за дописивање, од кога би било много користи. Ова писма могла би бити и као одговор једне школе на постављена питања друге школе, на пример: ђаци једне школе питају своје другове из другог краја наше државе о нечему што их интересује. Та питања и одговори би били корисни за све ђаке и у осталим крајевима, те би се и питања и одговори читали пред микрофоном.

Многе школе завеле су ђачке задруге, пчелињаке и друге организације. У неким школама ђаци издају свој лист. И о томе би се могло говорити преко микрофона, да би се дало. потстрека и другима, да приме све оно што је напредно и корисно.

· Дакле, ја износим свој предлог. Још једном молим колеге и колегинице, да и они пошаљу своје предлоге, како би најбоље и преуредили и подесили програм радио часа за ђаке.

Властимир М. Бугариновић, учитељ и повереник Радио часова за ђаке.